سفیر قزاقستان در گرگان:

سفیر کشور قزاقستان در ایران با تاکید بر افزایش روابط اقتصادی دو کشور گفت: ترمینال مشترک ایران و قزاقستان با هدف افزایش همکاری‌های دو جانبه در گمرک اینچه برون استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

ترمینال مشترک در گمرک اینچه‌برون استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24، امریف بغداد کولتائویچ ظهر امروز در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: با توجه به استان گلستان نزدیک‌ترین استان کشور ایران به کشور قزاقستان است و با توجه به پیوند خواهرخواندگی و وجود پرواز مستقیم آکتائو به گرگان و ریل قطار مشترک، روابط اقتصادی خوبی برقرار است.

ترمینال مشترک در گمرک اینچه‌برون استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: امروز در نشست با استاندار گلستان موضوع توریسم و گردشگری بررسی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

سفیر کشور قزاقستان در ایران تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی مسیر ریلی مشترک در این جلسه افزایش روابط از این راه را بررسی کردیم و توسعه روابط اقتصادی دو کشور مهم‌ترین هدف این مذاکرات است.

امریف بغداد کولتائویچ گفت: امروز مذاکراتی انجام شد تا ترمینال مشترک ایران و قزاقستان با هدف افزایش همکاری‌های دو جانبه در گمرک اینچه‌برون استان گلستان راه‌اندازی ‌شود که امیدواریم به زودی استاندار گلستان نیز به استان منگستائو قزاقستان سفر کند.

وی درباره میزان روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد: در چند سال اخیر دو کشور روابط اقتصادی خوبی داشته‌اند و بیش از 3.5 میلیارد دلار روابط اقتصادی ثبت شده اما در سال‌های آخر به علت‌های مختلف کاهش یافته است.

سفیر کشور قزاقستان در ایران گفت:  در نشست امروز پیشنهاداتی از طرف استاندار گلستان برای افزایش روابط اقتصادی داده شد که بررسی می‌شود.

کولتائویچ افزود: بخش‌های معدن، تولیدات کشاورزی، دام و طیور مهم‌ترین عناوین همکاری‌ها بین دو کشور است.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار