ئیس جامعه هتلداران استان گلستان:

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان گفت: منازل استیجاری غیرمجاز و کارتن به‌دستان در شهرهای مختلف استان گلستان باید جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

منازل استیجاری غیرمجاز در استان گلستان ساماندهی شود

به گزارش گلستان24، باب‌الله تجری شامگاه شنبه در دیدار استاندار گلستان با فعالان حوزه گدشگری و صنایع دستی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: صنعت گردشگری صنعتی پاک و دارای ارزش است و همه کشورها از این صنعت در راستای بهبود اقتصاد کشور خود استفاده می‌کنند.

منازل استیجاری

وی افزود: کشور ما با این تمدن و سابقه در جایگاه 57 جهان و استان گلستان نیز با وجود این تمدن 7 هزار ساله و آثار تاریخی و گردشگری در جایگاه خوبی در کشور قرار ندارد.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان تصریح کرد: مسئولان استان باید همه کمک و همراهی را برای تبدیل شدن استان گلستان به عنوان مقصد گردشگری داشته باشند.

تجری گفت: منازل استیجاری غیرمجاز و کارتن به دستان در شهرهای مختلف استان گلستان سبب زشت کردن نماهای شهرها و نابود شدن صنعت گردشگری استان شده‌اند و باید جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

وی با اشاره به دیگر مشکلات بخش گردشگری و هتلینگ استان گفت: پذیرائی هتل‌های فرهنگیان از مسافران غیرفرهنگی، وجود آشپزخانه های مرکزی، نخلفات رانندگان تاکسی در هدایت مسافران، عدم استفاده از تسهیلات‌های کم بهره و افزایش تعرفه‌های آب و برق و گار تاسیسات گردشگری از مهم‌ترین مشکلات این بخش است.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان افزود: افزایش حق بیمه کارگران، عدم تعامل شهرداری‌ها در احداث مکان اطلاع‌رسانی در ورودی شهرها، مالیات، عدم اجرای موسیقی زنده در هتل‌ها، عدم همکاری در نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده‌ها نیز از دیگر مشکلات این بخش است.

وی گفت: نوسازی و مرمت هتل‌ها و مهمانپذیرهای قدیمی استان گلستان نیز از دیگر مسائل این بخش است که با این کار 350 تخت به ظرفیت استان افزوده می‌شود.

عیسی کاملی رئیس شرکت های خدمات مسافرتی استان گلستان هم در این جلسه گفت: کمیته گردشگری ستاد تسهیلات باید در استان تشکیل شود تا مشکلات این بخش همواره پیگیری شود.

وی افزود: تحول اقتصادی در استان با توسعه صنعت گردشگری امکان‌پذیر است و پرواز فرودگاه کلاله راه‌اندازی شده و باید به دفاتر مسافرتی کمک کرد.

رئیس شرکت های خدمات مسافرتی استان گلستان اظهار داشت: 10 بیمارستان استان گلستان نیز مجوز تور درمانی دارند اما تاکنون هیچ توری در استان وارد نشده که باید مسئولان سیاسی استان نیز در این زمینه کمک کنند.

در این مراسم برخی از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و در پایان نیز از برخی فعالان و حامیان بخش گردشگری استان تجلیل شد.


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار