دیدار با خانواده شهدا در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان

فرزند سردار شهید محسن عسگری از اینکه تابلوی سرداران شاخص شهید در سطح شهر گرگان وجود ندارد ابراز گلایه کرد.

گلایه فرزند شهید از عدم نصب تابلوی سرادران شهید شاخص در گرگان

به گزارش گلستان24،کمتر از 4 هفته دیگر به برگزاری اجلاس 4 هزار شهید استان گلستان باقی مانده و در این روزها شورای سیاست‎گذاری اجلاسیه ملی شهدای استان گلستان بنا دارد 14 برنامه شاخص در این مدت برگزار کند.

براساس برنامه‎ریزی‎‎ها، از هفته دولت تا زمان برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، مسئولان  تندیس‎های مزین به نام شهدا را با حضور در بیت شهید تقدیم خانواده آن شهید می‎کنند و با دعوت از آن خانواده شهید در برنامه کنگره اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان، از نظرات آن خانواده برای اجرای برنامه‎ها بهره‎گیری می‎کنند.

در شهرستان گرگان تاکنون مسئولان استان گلستان به همراه مسئولان سپاه ناحیه گرگان در بیش از 508 خانواده شهید حضور پیدا کردند و با دیدار با خانواده شهدا یاد و خاطره آن شهیدان را گرامی‌ داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به همراه فرماندار گرگان و شماری از مسئولان، براین اساس از 2 خانواده سردار شهید محسن عسگری و حسین اماندوست دیدار کردند.

در این دیدار سید عباس حسینی، فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه زمان چندانی به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان باقی نمانده، افزود: یکی از دستاوردهای این اجلاسیه ملی شهدای گلستان، حضور بین خانواده شهدا و ارائه تندیس شهید به خانواده شهداست.

حسینی تصریح کرد: در 25 آذر ماه اجلاسیه ملی شهدای استان گلستان را در پیش داریم و در راستای این اجلاسیه در روز 18 آذر ماه پرچم جمهوری اسلامی ایران متبرک شده به حرم امام حسین(ع) بر سر درب منازل شهدا نصب می‎شود.

وی یادآور شد: در ایام اربعین نزدیک به 20 هزار زائر گلستانی به زیارت امام حسین(ع) رفتند و این زائران حسینی نائب زیاره شهدای استان گلستان بودند.

فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه یکی از علت‎های حضور ما بین خانواده شهدا دعوت از خانواده معزز شهدا برای حضور و مشارکت در اجلاسیه ملی شهدای استان گلستان است، اظهار کرد: برنامه‎های متنوعی در راستای تکریم شهدا تا زمان برگزاری اجلاسیه در نظر گرفته شده است.

حسینی ادامه داد: در راستای ماندگاری اجلاسیه شهدای استان گلستان یکی از کارهایی که می‎توان انجام داد جمع‎آوری وصایا و خاطرات شهدا است که این کار صورت گرفته و قسمتی از خاطرات و دل‎نوشته‎های شهدا کتابت شده است.

وی اظهار داشت: برای اینکه فضای شهری آکنده از یاد و خاطره شهدا شود کوچه‎ها و معابر را باید به نام شهدا و سرداران شهید نامگذاری کرد و این موضوع را می‎توان در کمیته نامگذاری پیگیری کرد.

ابراهیم اماندوست برادر، شهید اماندوست در این دیدار با بیان اینکه شهید اماندوست در سن 22 سالگی و قبل از تولد دخترش زینب به شهادت رسید، افزود: در وصیت این شهید خطاب به فرزندش آمده که "با شعله عشق دیدار تو در دلم زبانه می‎کشد و خیلی دلم می‌خواست برای یک دقیقه هم شده تو را ببینم، اما نازنینم چگونه می‎توانم به سوی تو بازایم در حالی که دشمن هر روز ناجوانمردانه بر شهرها و روستاها می‎تازد و صدها چون تو را که برای من عزیز بودی در آغوش مادرانشان به خاک و خون بکشاند".

وی تصریح کرد: شهید در وصیت خود به این موضوع تاکید دارد که همه گوش به فرمان امام خمینی(ره) باشیم که اطاعت از امام خمینی(ره) اطلاعت از خداست و نافرمانی از امام خمینی(ره) نافرمانی از دستور خداست و تا آخرین لحظه قطره خون امام خمینی (ره) را تنها نگذارید که روز قیامت در گروه کوفیان محسوب خواهید شد.

اماندوست تصریح کرد: برادر شهیدم با اینکه تحصیلات ابتدایی داشت اما در نوشتن توانمند بود و کنگره شهدای سیستان نیز کتابی به نام وی چاپ کرده است.

وی افزود: این شهید متولد روستای کریم آباد بود و در ارتقاعات پنج مین مریوان و در عملیات والفجر 4 در تیپ لشکر 31 ثار الله در راه دفاع از کشور جان نثاری کرد و در زیر آتش سنگین دشمن به فیض شهادت رسید.

طاها عسگری، فرزند شهید محسن عسگری نیز در این دیدار از اینکه تابلوی سرداران شاخص شهید در سطح شهر گرگان وجود ندارد، ابراز گلایه کرد و افزود: در دور میدان تالار، عکسی از سرداران شهید نصب شده بود که عکس پدر شهید من در آن وجود نداشت و زمانی که خواهرم این عکس را دیده بود به گریه افتاد.

وی با بیان اینکه آن فردی که تابلو را کشیده بود خواب پدرم را دید و عکس این تابلو را عوض کرد، تصریح کرد: اهالی روستای لیوان غربی یک تابلوی یادمان شهید سردار عسگری را تهیه کردند اما مجوز نصب این تابلو در شهر گرگان داده نشد.

فرزند شهید عسگری یادآور شد: مسئولان و متولیان خانواده‎های شهدا نسبت به سرکشی از خانواده شهدا کم‎توجهی می‎کنند.

حمید درباری برادر خانم سردار شهید عسگری و تهیه کننده و مستندساز برنامه افلاکیان هم با بیان اینکه نارضایتی‎ها در خانواده شهدا در خصوص رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا وجود دارد، افزود: 7 تا 8 سال برای شهدا مستند و برنامه ساختم و اعتقادم این است که مسئولانی که دلشان برای انقلاب می‎سوزد، باید پای حرف خانواده شهدا باشند.

وی تصریح کرد: در برخی از روستاها وقتی برای مستندسازی می‎رویم دیده می‎شود که عکس یادمان شهدا مناسب نیست و این در شان شهدای ما نیست.

این مستندساز اظهار کرد: برخی جانبازان شیمیائی وجود دارند که در هزینه‎های معیشت و تامین داروی خود مانده‎اند و مسئولان باید به فکر این باشند که از لحاظ روحی و جسمی این جانبازان را حفظ کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار