شرایط سخت زندگی راهداران گلستان؛

نیروهای اداره راه گلستان در بدترین شرایط؛ 7 ماه است بدون دریافت حقوق زندگی خود را گذران می‌کنند.

7 ماه مدیریت بحران و بازگشایی جاده‌ها گلستان بدون دریافت حقوق
 

به گزارش گلستان24، یکی از راهداران شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با گلایه از مسئولین استانی گفت: حدود 250 نیروی شرکتی و ترابری (نیسانی) در اداره راه گلستان مشغول به خدمت هستند. نیروهای شرکتی 4 ماه و نیروهای ترابری (نیسانی) نیز از خردادماه سال جاری حقوقی برای انجام وظایف خود دریافت نکرده‌اند.

وی که نمی‌خواست نامش فاش شود افزود: جذب نیروهایی تحت عنوان ترابری که قریب به 70 نفر هستند تنها در استان گلستان انجام‌گرفته و این نیروها غالباً راننده پایه‌یک و ویژه هستند که در صورت اشتغال در بیرون از اداره راه ماهیانه 2 میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد اما باکار شبانه‌روزی در اداره راه گلستان نیمی از این پول را در صورت پرداخت دریافت خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به عدم پرداخت حقوق؛ نیروهای خدوم اداره راه گلستان با مدیریت بحران در برف و یخبندان اخیر بخصوص در شرق این استان با تلاش شبانه‌روزی از مسدود شدن راه‌ها جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از نیروهای شرکتی اداره راه گلستان برای امرارمعاش خود مجبور به گرفتن 5 روز مرخصی و کار در تعویض‌روغنی شد تا نانی به سر سفره خانواده خوب ببرد.

به گفته وی شنیده‌ها حکایت از آن دارد حقوق و کارکرد پیمانکار نیروهای نیسانی قرار است به‌صورت سهام در بورس واگذار شود که شاید در پایان سال جاری بتوانند حقوق کارکنان را پرداخت کند. این وضعیت با توجه به تک درآمد بودن کارکنان شرایط زندگی آن‌ها را بسیار سخت کرده است.

این نیروی ترابری اداره راه مینودشت و گالیکش گفت: از مسئولین استانی عاجزانه خواستاریم حال که رییس‌جمهور منشور حقوق شهروندی را ابلاغ کردند مطالبات معوق ما را پرداخت‌کننده تار شرمنده خانواده و دیگران نباشیم.

اسامی افراد مندرج در گزارش نزد این پایگاه خبری محفوظ است.


منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار