رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گلستان:

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‎های ورزشی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امروز فقر حرکتی به عنوان یکی از دغدغه‎های اصلی آموزش و پرورش استان گلستان محسوب می‌شود.

«فقر حرکتی» از دغدغه‎های اصلی آموزش و پرورش گلستان است

به گزارش گلستان24، صادق قوانلو صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: امروز فقر حرکتی به عنوان یکی از دغدغه‎های اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان گلستان علاوه بر اینکه به آموزش سوادِ دانش‌آموزان اهمیت قائل است به سواد حرکتی آنها نیز اهمیت می‌دهد.

* المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و حیات پویا، دو برنامه اصلی آموزش و پرورش است

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‎های ورزشی آمورش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: امروز افتخار می‎کنیم که حوزه تربیت بدنی سلامت در اجرای سند تحول بنیادین قرار گرفته است و لازم به ذکر است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین شده و پیشگام است.

قوانلو در خصوص مهمترین برنامه‎های ورزشی مدارس استان گلستان، اذعان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و حیات پویا، دو برنامه اصلی آموزش و پرورش است که سبب ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 118 هزار نفر به صورت فعال در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی گذشته مشارکت داشتند، یادآور شد: امیدواریم امسال شاهد شرکت بیش از 123 هزار نفر در طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای باشیم.

خبرگزاری فارس: «فقر حرکتی» از دغدغه‎های اصلی آموزش و پرورش گلستان است

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‎های ورزشی گلستان درخصوص برنامه ورزشی «حیات پویا» افزود: فقر حرکتی یکی از دغدغه‎های اصلی آموزش و پرورش است که با ایجاد طرح حیات پویا، کشیدن اشکال هندسی در محوطه مدارس و همچنین استفاده از کمترین وسایل ممکن باعث ایجاد تحرکات بیشتر در دانش‌آموزان در ساعات غیر ورزشی مخصوصا ساعات تفریح آنها می‌شود و همچنین این طرح باعث کاهش فقر حرکتی دانش‌آموزان خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار