مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

گرگان- مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در استان گلستان بیش از ۳۰۰ مدرسه نیاز داریم و حدود ۴۰ درصد مدارس موجود تخریبی است.

گلستان به ۳۰۰مدرسه جدید نیاز دارد

به گزارش گلستان24، محمدرضا وطنی ظهر دوشنبه در آیین نکوداشت و تجلیل خیرین مدرسه‌ساز که در گرگان برگزار شد، گفت: در استان گلستان بیش از ۳۰۰ مدرسه نیاز داریم و حدود ۴۰ درصد مدارس موجود هم تخریبی است.

وی افزود: قبل از اینکه استان گلستان از مازندران تفکیک شود استان مازندران از نظر تعداد مدارس در سطح کشور در رتبه ۲۴ قرار داشت اما بعد از جدا شدن گلستان خودبه‌خود مازندران به رتبه هشت صعود کرد و این نشان می‌دهد تمام محرومیت در سمت گلستان بوده است.

وطنی اظهار کرد: بیش از یک سوم مدارس ما توسط خیرین ساخته و تجهیز می شود و در سال جاری۶۰ مدرسه در حال ساخت است که ۲۰ مدرسه با مشارکت خیرین ساخته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه انسان‌ها به دنبال کمال هستند، گفت: سعادت هم دنیوی است و هم اخروی، هم مادی است و هم معنوی اما در مکتب اسلام سعادت واقعی آنجایی است که خداوند از ما راضی باشد.

وطنی افزود: عده‌ای که در مفهوم سعادت را در دنیا می‌بینند خوشبختی را در زر و زیور دنیا می‌بینند و از دنیا بهره‌ای نمی‌برند.

وی با اشاره موانع بر سر راه انسان گفت: نفسی درون انسان است که او را به راه بد راهنمایی می‌کند اما اگر انسان ایمانش قوی باشد به بالاترین درجه از نفس می‌رسد و خیران مراحل اعتلای نفس را طی کردند.

وطنی گفت: خیرین مدرسه‌ساز در درجه بالایی از فهم و درک قرار دارند و توانستند زندگی را به خوبی معنا کرده و این سعادتی است که خداوند به انسان‌های بزرگ اعطا می‌کند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار