در سومین روز از دهه فجر

مسؤولان و مردم شهرستان کردکوی همزمان با سومین روز از دهه فجر با حضور در مزار شهدا با آرمان‎های والای امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

مزار شهدای شهرستان کردکوی عطرافشانی شد

به گزارش گلستان24، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی که «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نام گرفت، صبح امروز با حضور مسؤولان شهرستانی، خانواده‎های شهدا و جمعی از مردم شهیدپرور شهرستان کردکوی برگزار شد.

در این مراسم مسؤولان و مردم ضمن قرائت فاتحه با عطرافشانی و نثار گل به مزار شهدا با آرمان‎های والای امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر روزهای ماندگار و فراموش‎نشدنی در تاریخ ملت ایران و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

علیرضا مارزلو با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از بینش عمیق توحیدی و نهضت حسینی است، گفت: پاک‎ترین مردم با اعتقاد راسخ و با پای گذاشتن در دایره معنویت، ایثار و شهادت نیروهای باطل را شکست داده و با پر کشیدن به سوی افلاک در تاریخ جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه استان گلستان 44 شهید قبل از انقلاب را تقدیم کرده است، افزود: امروز با برنامه عطرافشانی در 292 گلزار شهدا در شطح استان گلستان و 19 هزار و 387 گلزار در سطح ملی با امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‎شود.

در ادامه این مراسم رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی نیز با تبریک دهه فجر و با گرامیداشت یاد شهدای آتش‎نشان، ابراز کرد: همانطور که امام راحل فرمودند دهه فجر انفجار نور بود که حق بر باطل و خون بر شمشیر پیروز شده بود.

حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی با بیان اینکه هر انسانی با مراجعه به فطرت خود می‎تواند درس‎های فراوانی از شهدا بگیرد، بیان کرد: یکی از درس‎هایی که باید از شهدا بگیریم درس ایثار، فداکاری و دیگران را بر خود مقدم داشتن است.

وی با اشاره به اینکه شهدا به درد، رنج و فراغ گرفتار شدند تا دیگران در امنیت و آرامش زندگی کنند، اضافه کرد: آیا ما با تأسی از شهدا آموختیم که دیگران را بر خود مقدم بداریم؟

* عامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نترسیدن از مرگ بود

وی با بیان اینکه شهدا حیات ظاهری را از خود سلب کردند تا دیگران به حیات ابدی ادامه دهند، خاطرنشان کرد: اگرچه شهدا با از دست دادن حیات ظاهری به حیات ابدی و زندگی جاودانه دست یافتند، جسم آنها خاکی، اما روح آنها آسمانی شد.

خبرگزاری فارس: مزار شهدای شهرستان کردکوی عطرافشانی شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه همه ما می‎توانیم ادامه دهنده راه و روش شهدا باشیم حتی اگر در میدان جنگ نظامی نباشیم، تصریح کرد: میدان شهادت بسیار وسیع است، در صورتی که انسان در هر مکان، مسؤولیت و موقعیتی که قرار دارد کار مجاهدانه و شهیدانه‎ای انجام دهد با شهدا محشور می‎شود.

محمودی با بیان اینکه دیگران را بر خود مقدم داشتن در معارف دینی ایثار و فداکاری نام دارد، گفت: همانطور که آتش‎نشانان خود در آتش سوختند تا دیگران نسوزند این همان روحیه ایثار و فداکاری و پیامی است که شهدای آتش‎نشان برای ما به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه اگر امروز دشمنان نمی‎توانند علیه کشورمان کاری انجام دهند به واسطه روحیه ایثار و فداکاری است که در رهبر انقلاب اسلامی، مسؤولان و مردم وجود دارد، اذعان کرد: دشمنان می‎دانند که هنوز روح جهاد و شهادت در ملت زنده است و تا زمانی که ولایت، شهادت و مکتب وجود داشته باشد روحیه ایثار و فداکاری نیز باقی خواهد ماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی عامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نترسیدن از مرگ دانست و یادآور شد: امروز نیز حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به واسطه نهراسیدن از مرگ است.

محمودی بیان کرد: همه ما به‎ویژه مسؤولان درس دیگران بر خود مقدم داشتن و ایثار و فداکاری را از شهدا بیاموزیم و این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار