به قلم محسن رایجی:

برگزاری هرچه با شکوهتر دهه‌ مبارک فجر و بیست و دوم بهمن، جلوه ‏گر شکر نعمت‏های والای انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، ایمان و وحدت کلمه، یاد و خاطره‌ امام، تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنها (که خونشان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است) خواهد بود.

برگزاری باشکوه دهه فجر جلوه ‏گر شکر نعمت‏ های والای انقلاب اسلامی است

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در نوشته اختصاصی با موضوع دهه فجر به گلستان24 نوشت:

 

 

"وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَیَ الَّذِینَ استُضعِفُوا فِی الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُم الوَارِثینَ" (قصص/5)

دهه‌ فجر، آن آیینه‌ ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌های تاریک و قرون خالیه، باید ما می‏نشستیم و نمی توانستیم حتی نامی از اسلام بیاوریم.

حضرت امام خامنه‏‌ای(مدظله‌العالی):

دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ایام دمیدن خورشید استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است. ایام تحقق عملی نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت مسلمان و انقلابی ایران است. ایام تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار و مقطع رهایی ملت ایران است. ایام پایان تحقیر ملت ایران است. ایامی است که ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با حرکت خود در بیست‌ و دوم بهمن، دشمن را در جای خود متوقف و وادار به عقب‌نشینی کرد. ایامی است که در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش موثر و مهمی داشته است. ایام پیروزی انقلاب اسلامی با تائیدات غیبی الهی است.

آری به فرمایش امام خمینی(ره): "انقلاب اصیل ما جلوه‏ای از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص ) است" ، "انقلاب ما متکی به معنویات و خداست".  به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) "دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند"، "اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوی از این مملکت برکنده شود"،"این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی نیازمند حفظ و نگهداری است".

 

محسن رائیجی دهه فجر

 

خورشید سی و هشتمین بهار پرطراوت آزادی در حالی در سرزمین "اسلام و فرهنگ و ادب و ایثار" طلوع می‌کند که جهانیان، محو تماشای عظمت و اقتدار خیره ‌کننده ملت ایران اسلامی شده اند و در پرتو امواج بیداری ‌بخش این انقلاب بزرگ الهی، مناسبات و معادلات ساخت قدرت جهانی، خارج از اراده مستکبران و نظم ادعایی قدرت‌های سلطه‌گر به نفع مستضعفین و ملل آزاده و حق‌طلب بر هم ریخته و بشریت در حال گذر از یک پیچ تاریخی مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است. برگزاری هرچه با شکوهتر دهه‌ مبارک فجر و بیست و دوم بهمن، جلوه ‏گر شکر نعمت‏های والای انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، ایمان و وحدت کلمه، یاد و خاطره‌ امام، تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنها (که خونشان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است) خواهد بود.

خداوند قادر متعال را شاکر می باشیم  که در پرتو تعالیم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و سایه‌سار شجره سبز و سربلند انقلاب مبارک اسلامی، ایستادگی و مقاومت امت سرفراز ایران اسلامی را به شمیم معطر تحقق وعده‌های الهی مبدل ساخت تا معنویت و دینداری، مشعل فروزان راه سربلندی و آزادی جهانیان گردد و حقیقت ناب انقلاب اسلامی و اندیشه‌های دینی و سیاسی حضرت‌امام خمینی(ره) درخشان‌تر از هر زمان دیگر، چونان حبل‌المتینی الهی، تمدن نوین اسلامی را به امت اسلامی نوید دهد و "ولایت فقیه" این یادگار تاریخی و گرانقدر روح خدا زمینه‌ساز انسجام، اتحاد، استقامت، پیشرفت و سرافرازی ایران و هدایت جامعه بشری به قله‌های صلاح و سعادت و رستگاری گردد، با تبریک دهه فجرانقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدای گرانقدر و تجدید عهد و پیمان ناگسستنی خود با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به همراه مردم عزیز همگام و همصدا با سیل خروشان ملت بزرگ ایران در راهپیمایی و مراسم با شکوه (و بی نظیر در جهان) بیست‌ودوم بهمن، که مظهر اقتدار ملی، و مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی و همچنین نشان‌دهنده‌ عزم عمومی ملت ایران است، که هر دشمنی را در هر حد و اندازه‌ ای از اقتدار نظامی و توانایی های تبلیغاتی و سیاسی، مرعوب می‏کند، و سرمشقی برای  زندگی و برای نسلهای آینده است، بصورت فعالانه شرکت خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار