معاون منابع انسانی دادگستری استان گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره آرای قضایی در استان گلستان گفت: ۲۰ اسفند آخرین مهلت برای ارسال آرای قضایی و شرکت در این جشنواره است.

جشنواره آرای قضایی در استان گلستان برگزار می‌شود

 به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، علی غلامی با اشاره به برگزاری جشنواره آرای قضایی در گلستان اظهار داشت: مجازات های جایگزین حبس و کاهش جمعیت زندانیان محورهای این جشنواره است .

 

وی افزود: این جشنواره در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اشاعه فرهنگ جایگزین حبس در بین قضات و استفاده از تجربه‌های قضایی موفق در این بخش، برگزار می‌شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان گلستان تصریح کرد: مهلت ارسال آراء تا 20 اسفند 95 است و هر قاضی می‌تواند  حداکثر 10 رای برای شرکت در این جشنواره به اداره کل دادگستری گلستان، ارسال کند.

به گفته غلامی، هیئتی از قضات با تجربه محاکم تجدید نظر استان، آرای ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را داوری می‌کنند.

وی گفت: قضات گلستانی از قضات پیشرو کشور در استفاده از آرای جایگزین حبس هستند و این جشنواره فرصتی برای شناسایی و معرفی توانمندی های قضایی استان است.

معاون منابع انسانی دادگستری گلستان گفت: این جشنواره بستر مناسبی برای استفاده از تجربیات قضات استان و کسب اطلاع از نوآوری‌های آرای قضایی در این زمینه خواهد بود.

دادگستری گلستان از دستگاه‌های برتر در حوزه عفاف و حجاب

دادگستری گلستان در تازه‌ترین ارزیابی که استانداری از اداره‌های استان در زمینه‌های مختلف منتشر کرده، در زمینه عفاف و حجاب جزء دستگاه‌های برتر شناخته شد.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان گفت: پوشش مناسب کارکنان قضایی و اداری، برگزاری نشست‌های تبیین عفاف و حجاب برای کارکنان و خانواده‌های آنان از جمله علت‌های پیشرو بودن دادگستری استان در این زمینه عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی با موضوع حجاب، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با محوریت حجاب، معرفی بانوان برتر در زمینه عفاف و حجاب و تشکیل هسته‌های جهادی عفاف و حجاب از برنامه‌های سال آینده دادگستری استان برای سال آینده است.

پرونده دادگاه

 

ارائه نتایج طرح‌های تحقیقاتی شرکت آب منطقه‌ای گلستان

در راستای تفاهم نامه مبادله شده بین شرکت آب منطقه ای و دانشگاه گلستان نتایج 3 طرح تحقیقاتی و کاربردی در قالب 3 کارگاه  آموزشی ارائه شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، دبیر کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای استان گلستان اظهار کرد: این طرح‌ها با عنوان اصول و مفاهیم فناوری نانو، مبانی اقلیم شناسی و آشنایی با آب شیرین‌کن‌ها در 3 روز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان با حضور مدیران و کارشناسان شرکت برگزار شد.

نوری اظهار کرد: طرح "بررسی و ارزیابی تغییر یا دگرگونی بر منابع و مصارف آب به منظور اعمال ریسک به جای مدیریت بحران در شرایط اقلیمی و واقعی"به منظور پژوهش و بررسی اثر دگرگونی یا تغییر اقلیم بر منابع آّب استان و پهنه بندی آن، ایجاد شرایط لازم برای برنامه‌ریزی آتی در مواجه با خطر خشکسالی و اعمال مدیریت ریسک به جای مدیریت بحران در منابع آب استان ارائه شده است.

طرح تحقیق پیرامون آبهای نامتعارف و تبدیل آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های نو به آب‌های با کیفیت جهت مصرف شرب به منظور بررسی روش‌های نوین شیرین‌سازی آب‌های شور به منظور مصرف شرب در استان گلستان انجام شد که نتایج طرح در این کارگاه ارائه شد.

همچنین طرح "بررسی امکان سنجی تثبیت خاک با استفاده از نانوتکنولوژی و ارائه راه کارهای کاربردی دراراضی زه دار گلستان" به منظور بهسازی خاک اراضی زهدار استان به ویژه در پایین دست حاشیه سد بوستان است که در این کارگاه جزییات و نتایج آن ارائه شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار