مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:برنامه‎های فرهنگی تعطیل نمی‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تاکید بر اینکه ذکر توسل به مناسبت‎های مختلف باید در امامزادگان و بقاع متبرکه احیا شود بر ضرورت فعال شدن ستادهای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در امامزادگان گلستان فعال شود
به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سیف‎الله سهرابی ظهر امروز در دوره آموزش فراگیر هیأت امنا و خادمان بقاع متبرکه استان گلستان اظهار کرد: برنامه‎های فرهنگی نباید تعطیل شود، باید از ظرفیت‎های مختلف مردمی در اجرای برنامه‎های فرهنگی به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در امامزادگان و بقاع متبرکه فعال شود، تصریح کرد: عصر پنج‎شنبه در هر هفته امامزادگان و بقاع متبرکه در استان گلستان شلوغ است باید از این فضا و جمعیت به نحو مطلوب بهره‎برداری کرد خیلی افراد می‎خواهند برنامه برگزار کنند اما جمعیت ندارند ما جمعیت داریم اما باید برنامه‎ریزی کنیم.

 

* بیش از 50 درصد از درآمد بقاع متبرکه در گلستان افزایش یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه حجاب و عفاف باید در امامزادگان رعایت شود، افزود: هیأت امنای بقاع متبرکه باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنند که به شخصیت کسی برنخورد ما بنا نداریم با زور کسی را به سمت معروفات هدایت کنیم بلکه زمینه باید جوری فراهم شود که کسی بدون چادر وارد بقاع متبرکه نشده و خودش خجالت بکشد.

سهرابی با اشاره به اینکه همه چیز با دستورالعمل قابل انجام نیست، اظهار کرد: باید به تدریج و با تذکر لسانی سعی کنیم تا افراد را به سمت معروفات و نهی از منکرات سوق دهیم.

وی برنامه‎ریزی را اولویت مهم کارهای فرهنگی و اجرایی برشمرد و گفت: با اولویت قرار دادن برنامه‎ریزی توانستیم 50 درصد از هزینه‎های جاری را کاهش و بیش از 50 درصد از درآمدمان را افزایش دهیم.

 

* خدام با فرم یکدست در بقاع متبرکه به زائران خدمات‎رسانی کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه رویکرد خالصانه در انجام کار را مهم دانست و افزود: باید در جذب خادمان افتخاری بیشتر تلاش شود خدمت کردن به مردم ارزش دارد خادمان استان گلستان برای کاروان پیاده امام هشتم (ع) تعداد هفت ایستگاه صلواتی خارج از استان در میقات‎الرضا مبادرت به ارائه خدمات کردند.

سهرابی با اشاره به اینکه خدام باید با فرم یکدست در بقاع متبرکه به زائران خدمات‎رسانی کنند، گفت: باید گذشت، ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی وجود داشته باشد، کارشناسان فرهنگی باید ورود جدی داشته باشند و احترام نسبت به امامزاده را باید متولی حفظ کند.

وی خدمت به امامزادگان را افتخاری بزرگ دانست و بیان کرد: هر کسی لیاقت ندارد که خادم بقاع متبرکه شود باید به خودمان فخر کنیم که امامزادگان ما را پذیرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بقاع متبرکه مکانی بسیار مقدس است امسال بیش از 30 هزار جمعیت در فضای امامزاده عبدالله (ع) گرگان به زیارت آمدند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار