فرماندار ویژه گنبدکاووس خبر داد:

فرماندار ویژه گنبدکاووس از افزایش ۵۸ درصدی ثبت‌نام بانوان برای رقابت در انتخابات شوراهای شهر و روستا در گنبدکاووس خبر داد.

افزایش ۵۸ درصدی ثبت‌نام بانوان برای رقابت در انتخابات گنبدکاووس
به گزارش گلستان24، عبدالقدیر کریمی اظهار کرد: در هفت روز ثبت‌نام در فرمانداری و بخشداری‌های تابعه شهرستان گنبد کاووس درمجموع یک هزار و ۳۴۵ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۸۰ نفر مرد و ۶۵ نفر زن هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶۵ نفر برای رقابت در انتخابات شهر گنبدکاووس و ۱۶ نفر برای رقابت در انتخابات شهر اینچه برون ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون استاندار گلستان بابیان اینکه هیچ بانویی برای رقابت در انتخابات شهر اینچه برون ثبت‌نام نکرده است، ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس ۱۹۴ روستا دارد که ۹۶۵ نفر شامل ۹۲۹مرد و ۳۶ زن برای رقابت در روستاهای بخش مرکزی و ۱۹۹ نفر شامل ۱۹۱ مرد و هشت زن برای رقابت در روستاهای بخش داشلی برون ثبت‌نام کرده‌اند.

افزایش ۳۳ درصدی ثبت‌نام کنندگان

وی بدون اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر و روستا در گنبدکاووس، از افزایش ۳۳ درصدی میزان ثبت نامی‌ها در این دوره از انتخابات در شهر گنبدکاووس و اینچه برون خبر داد.

کریمی بابیان اینکه نسبت ثبت‌نام بانوان در این دوره ۵۸ درصد افزایش‌یافته، تصریح کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان برای رقابت در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی روستاها بخش مرکزی ۶ درصد و در بخش داشلی برون چهار درصد کاهش داشته است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس بابیان اینکه مسن‌ترین و جوان‌ترین ثبت‌نام کنندگان در رقابت انتخابات این دوره در روستاهای گنبد ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مسن‌ترین فرد با ۷۷ سال سن در روستای قره ماخر بخش داشلی برون و جوان‌ترین فرد با ۲۵ سال سن در روستای آق چلی سفلی ثبت‌نام کرده است.

وی اضافه کرد: این ثبت‌نام کنندگان برای رقابت در این دوره انتخابات ۴۳۲ نفر سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا رادارند و ۹۱۳ نفر برای نخستین بار ثبت‌نام کرده‌اند.

 عبدالقدیر کریمی

پیش‌بینی ۲۴۷ صندوق رأی‌گیری در شهرستان

کریمی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۴۷ صندوق (۲۳۹ صندوق ثابت و هشت صندوق سیار) برای رأی‌گیری در این دوره در شهرستان دایر شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: تاکنون یک نفر از ثبت‌نام کنندگان شهرستان انصراف داده و در این دوره از انتخاب ۱۲ عضو اصلی شورای شهر و ۵۳۴ عضو اصلی شوراهای روستایی در گنبدکاووس انتخاب می‌شوند.

معاون استاندار گلستان افزود: تاکنون جلسه‌های متعددی با دهیاران برای تبیین سیاست‌های کلی حوزه ستاد انتخابات و با اتحادیه‌های مختلف صنفی، هیئت‌های مذهبی، دانشجویان، کارگران، بانوان، اساتید دانشگاهی و فرهنگیان و ... برای افزایش مشارکت در انتخابات این دوره برگزارشده است.

به گفته کریمی هم‌اکنون تعامل مناسبی بین هیئت‌های بازرسی و نظارت و همچنین ستاد اجرایی انتخابات در گنبدکاووس وجود دارد و فعالیت‌های این ستاد طبق برنامه زمان‌بندی‌شده و در یک فضای کاملاً دوستانه و تعاملی در حال انجام است.  

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار