مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان :رشد 17 درصدی واریزی به حساب شهرداری‎ها و دهیاری‎های گلستان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان با تأکید بر اینکه آخرین مهلت ارائه تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده «دوره زمستان» 31 فروردین سال جاری است گفت: این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

31 فروردین،آخرین مهلت ارائه تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده
به گزارش گلستان24، علی اصغر هزار جریبی بعداز ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مؤدیان مالیاتی باید اظهارنامه دوره چهارم مالیاتی ( فصل زمستان) سال 1395 را تا 31 فروردین سال جاری  با مراجعه به سامانه اینترنتی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: این مهلت قابل تمدید نخواهد بود بنابراین مؤدیان مالیاتی هر چه زودتر نسبت به ارائه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری همچون سالهای گذشته 9 درصد خواهد بود افزود: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری هیچ تغییری نخواهد کرد.

هزار جریبی در ادامه به عوارض واریزی به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های استان گلستان از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 5 درصد به حساب  خزانه واریز، یک درصد مربوط به بیمه سلامت و 3 درصد به حساب شهرداری‎ها و دهیاری‎ها واریز می‎شود.


وی  واریزی به حساب  شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان از محل  عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته را 85 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نسبت به سال 1394 شاهد رشد 17 درصدی در این بخش بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با بیان اینکه عوارض هر شهرستان مخصوص به همان شهرستان است  و با توجه به ضریب جمعیت و درآمد شهرستان به حساب شهرداری و دهیاری واریز می‎شود افزود: شهرستان گرگان با 36 میلیارد و 900 میلیون تومان بیشترین واریزی از محل عوارض مالیات برارزش افزوده را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به برنامه‎های سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری، یکی از سیاست‎های مهم سازمان امور مالیاتی تعامل با واحدهای تولیدی و مؤدیان محترم مالیاتی خواهد بود از اینرو با واحدهای تولیدی که از لحاظ پرداخت مالیات با مشکل مواجه هستند با استفاده از ظرفیتهای قانونی برای رفع مشکلاتی از چنین دست با مؤدیان و واحدهای تولیدی همکاری خواهد شد.

هزار جریبی اذعان کرد: سال گذشته نیز در کارگروه رفع موانع تولید  پرونده‎هایی که از لحاظ مالیاتی با مشکل مواجه بودند با تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم به روند تولید این واحدهای تولیدی کمک شایانی شد.

انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار