مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی:سیاست‎های خودکفایی پنبه به عنوان محصول اقتصاد مقاومتی تدوین شود

مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تهیه و تدوین سیاست‎های خودکفایی پنبه به عنوان محصول اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

دولت حمایت نکند کشت پنبه محدود می‎شود
به گزارش گلستان24،​ ابراهیم هزارجریبی امشب در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه که با حضور فعالان اقتصادی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت اگر حمایت نکند کشت پنبه محدود خواهد شد.
 

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین تولیدکننده و صنعت باید افزایش پیدا کند از تعاونی پنبه‎کاران به عنوان یکی از بازوان اصلی تولید پنبه کشور یاد کرد.

مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه صنعت نساجی ظرفیت خالی وجود دارد، تصریح کرد: چند سالی است که میزان تولید ما 5 هزار تن معلوج بوده و امسال پیش‎بینی می‎شود که به کمتر از 5 هزار معلوج برسد.

هزارجربی از بخش خصوصی خواست تا نسبت به ورود زنجیره تولید پنبه اقدام کنند، گفت: با توجه به وضعیت سیاسی کشور باید تولید پنبه در کشور افزایش یابد.

وی بر لزوم راه‎اندازی شورای عالی پنبه در استان تاکید کرد و افزود: به شورای عالی پنبه کشور پیشنهاد شد تا نسبت به این مهم مبادرت شود.

مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پنبه به عنوان یک محصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید به صورت جدی برای توسعه و کشت ای محصول برنامه‎ریزی شود.

هزارجریبی افزود: می‎توان به همراه گندم، دانه‎های روغنی و شکر که جزو سه اقلام اصلی مردم هستند سیاست‎هایی برای خودکفایی تدوین کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل داخلی و خارجی برای افزایش عملکرد محصول پنبه بهره برد، گفت: افزایش عملکرد رونق اقتصادی را به دنبال دارد.


مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف دفتر پنبه این بود که برای تامین خرید کمباین پنبه 50 درصد سوبسید را کنار گذاشته به طوری که متقاضی نتوانست پای کار بیاید.

به گفته هزارجریبی؛ در حال حاضر در طی یک سال 16 متقاضی برای خریداری کمباین مراجعه کردند ولی دولت نتوانست در ارائه سوبسید اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار