در میان مشاجره اعضای شورای شهر گرگان؛

سیصد و شصت و نه امین جلسه شورای اسلامی شهرگرگان همراه با مشاجره اعضا بر سر نحوه انتخاب حسابرس سپری شد تا این جلسه جز تصویب بودجه ۷۹۰ میلیون تومانی برای شورا مصوبه دیگری نداشته باشد.

بودجه ۷۹۰ میلیون تومانی شورای شهر گرگان تصویب شد
به گزارش گلستان24،سیصد و شصت و نه امین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه در صحن علنی پارلمان محلی به ریاست سید محمد قدس مفیدی و در غیاب علی اصغریوسفی و زهرا نورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر گرگان در همان ابتدای جلسه در واکنش به اتهامات واردشده به وی در جلسه سیصد و شصت و ششم شورای اسلامی که شنبه هفته پیش برگزار شد، گفت: وظیفه نظارت بر شهرداری بر عهده شورای شهر است اما شاهدیم در سال منتهی به ۹۲ شهردار گرگان طی لایحه‌ای تقاضای حسابرس کرده و در آن زمان با آن موافقت شده است.

محمد قدس مفیدی افزود: در آن زمان شهردار خود حسابرسی را انتخاب که کار حسابرسی را انجام دهد و این کار انجام‌شده که در نوع خود تخلف بوده اما اعضا در برابر آن سکوت کردند.

وی تصریح کرد: در صحن علنی شورا قرار بر این شد تا طبق بند ۳۰ ماده ۷۱ با رعایت ماده ۳ آئین‌نامه‌های معاملاتی شهرداری تهران که ناظر شوراهای شهرهاست موضوع مطرح شود و حسابرس تعیین شود.

برخی اعضای شورای شهر گرگان با نظارت کردن مشکل دارند

وی بابیان اینکه این موضوع در کمیته تطبیق فرمانداری تصویب‌شده و باید اجرا شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی از اعضای شورای شهر با موضوع نظارت مشکل‌دارند.

وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع حسابرس هنوز قراردادی نبسته‌ایم چراکه خزانه شورا خالی است.

شهردار گرگان هم در دفاع از حسابرسی خود در سال منتهی به ۹۲ اظهار کرد: در سال ۹۲ حسابرس توسط شهرداری انتخاب شد چراکه شورا برابر قانون اجازه هزینه نداشت و باید اجازه می‌داد تا ما این کار را انجام دهیم اما در این مورد آخر شورا دارای بودجه مستقل شده است.

در ادامه ناصر گرزین نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد. وی در بخشی از نطق خود اظهار کرد: آنچه امروز توسعه همه‌جانبه خدمات شهری را تضمین می‌کند مشارکت تمام شهروندان در فعالیت‌های شهری و ایجاد پل ارتباطی دوسویه مبنی بر ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات سازنده و مفید و انتقال توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه به مجموعه شهرداری و بهینه‌سازی و بالفعل شدن این توانایی‌هاست.

گرزین با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در دوره مدیریت شهری شهردار اظهار کرد: این فعالیت‌ها مُیسر نمی‌شد مگر با تلاش و پشتکار پرسنل شهرداری و حمایت و ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده شهروندان.

وی در رابطه با موضوع انتخاب حسابرس گفت: به نظر من این معامله باید رد و موضوع در صحن شورا دوباره تصویب و مشخص شود چراکه این مناقصه مردود و غیرقانونی است زیرا ما به برگزاری مناقصه عمومی رأی داده بودیم.

شورای شهر گرگان - کراپ‌شده

در ادامه محمدرضا سبطی دیگر عضو شورا، اعضای شورای شهر را به آرامش دعوت کرد و گفت: تمام‌کارهای رئیس شورا قانونی بوده و مصوبه فرمانداری را در این زمینه گرفته است.

بیشتر زمان جلسه صرف جروبحث‌های لفظی بین اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پیرامون انتخاب حسابرس گذشت. در پایان این جلسه بودجه ۷۹۰ میلیون تومانی شورای شهر به رأی گذاشته شد و توسط اعضا تصویب شد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار