بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور:

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور گفت: شهرستان کردکوی در آینده‎ای نزدیک به قطب علمی و عملی پلاسمای کشور تبدیل می‎شود.

کردکوی قطب علمی و عملی پلاسمای کشور می‎شود
به گزارش گلستان24، ابوالفضل مازندرانی در کردکوی، با بیان اینکه از مردم کردکوی به‎ویژه مدیران، دانش‎آوزان و خانواده‎های آنها گله‎مندم، اظهار کرد: با وجود اینکه مردم استان‎های دیگر مسافتی طولانی را برای بازدید از  آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور طی می‎کنند اما هنوز برخی مدارس کردکوی و دانش‎آموزان این شهرستان به آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی نیامده‎اند که قطعاً این کار پسندیده نیست.

وی با تشکر از حمایت‎ها و تلاش ویژه امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور، یادآور شد: این موفقیتی که برای مردم کردکوی حاصل شده مرهون زحمات و حمایت‎های ویژه امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان است.

*حضور کمرنگ مردم کردکوی در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی/ عدم استقبال مردم کردکوی از آزمایشگاه پلاسما ناراحت کننده است

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور با اشاره به اینکه شهرستان کردکوی در آینده‎ای نزدیک به قطب علمی و عملی پلاسمای کشور تبدیل می‎شود، گفت: با وجود اینکه شهرستان کردکوی در حوزه پلاسما به چنین موفقیت بزرگی دست یافته است عدم حضور مدیران مدارس کردکوی، دانش‎آموزان و خانواده‎های آنها در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی، برای بنده و مجموعه آزمایشگاه بسیار ناراحت کننده و دردآور است.

مازندرانی ابراز امیدواری کرد از این پس حضور مردم کردکوی به‎ویژه مدیران مدارس و دانش‎آموزان در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی پررنگ‎تر شود تا افراد علاقمند شناسایی شده و استعدادیابی در حوزه پلاسما انجام شود تا در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است اقدامات مناسبی در راستای شعار سال صورت بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی فعالیت 6 ماهه آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی، تشریح کرد: طی این مدت اقشار مختلف مردم اعم از دانش‎آموزان، دبیران، دانشجویان و مسؤولان استانی و شهرستانی از سراسر کشور از آزمایشگاه دانش‎آموزی پلاسمای کردکوی بازدید کردند.

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور ادامه داد: هر روزه از سوی مدارس مختلف استان گلستان بازدیدهای دانش‎آموزی از آزمایشگاه پلاسما انجام می‎شود به‎عنوان مثال گنبدی‎ها یک بار در هفته به طور ثابت از آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی بازدید کرده و از خدمات آن بهره‎مند می‎شوند.

مازندرانی از چاپ پنج نشریه و مجله علمی در مورد علم پلاسما با طراحی‎های روز دنیا خبر داد و گفت: تحقیق و گردآوری این مجلات و نشریات توسط دانش‎آموزان انجام شده و کاربردهای علم پلاسما در آن تشریح شده است.

وی با بیان اینکه ساخت نرم‎افزار آموزشی پلاسما از دیگر اقدامات ما طی فعالیت 6 ماهه آزمایشگاه بوده است، اذعان کرد: این نرم‎افزار به کاربردها و دستگاه‎های پلاسما و جزئیات علم پلاسما پرداخته است، همچنین چاپ یک کتاب در خصوص پلاسما در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر در مرحله ویرایش است.

* برگزاری نخستین همایش پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی، توجیهی و مقاله‎نویسی و اجرای مسابقات مختلف کاریکاتور، طراحی و نقاشی با مضمون پلاسما، تشکیل انجمن علمی پلاسما ویژه دختران و پسران دانش‎آموز، برگزاری مسابقات ساخت دستگاه‎های پلاسما را از دیگر اقدامات انجام شده در آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی برشمرد.

مازندرانی با بیان اینکه نخستین همایش پلاسمای دانش‎آموزی کشور هفته آینده در شهرستان کردکوی برگزار می‎شود، تصریح کرد: از سراسر کشور می‎توانند در این همایش شرکت کنند که تاکنون حدود 190 مقاله برای شرکت در این کنفرانس به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 11 هزار دانش‎آموز از سراسر کشور به عضویت کانال آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی درفضای مجازی در آمدند و در فعالیت‎های آن حضور دارند.

بنیانگذار نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور با بیان اینکه ایجاد تعاملات کاری با خارج از کشور از برنامه‎های آینده ماست، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست هدف ما در ارتباط با خارج از کشور تبادل اطلاعات درباره پلاسما است.

مازندرانی با بیان اینکه آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی علاوه‎بر حمایت امام جمعه کردکوی و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان باید مورد حمایت مردم کردکوی، مدیران و دانش‎آموزان این شهرستان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: علم پلاسما علم نو و جدیدی است و بنده از اینکه نام شهرستان کردکوی نزد نهادهای امنیتی و حیاتی به‎عنوان مرکز پلاسمای کشور شناخته می‎شود، افتخار می‎کنم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار