رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی استان گلستان:کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان از تعیین قیمت بذر سویا در استان خبر داد و گفت: قیمت تعیین‌شده بذر سویا 3 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت بذر گواهی‌شده سویا 3 هزار تومان است
به گزارش گلستان 24، علی موسی‎خانی اظهار کرد: قیمت تعیین‌شده بذر گواهی شده سویا کیلویی 3 هزار تومان اعلام شده است.
 

وی تصریح کرد: بذور سویا به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و به ازای هر کیلو بذر سویا یکهزار و 600 تومان یارانه به این بذر تعلق می‌گیرد.

* کشاورزان نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام کنند

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: بذور بذر مادری سویا 3 هزار و 200 تومان تعیین شده است و این قیمت با کسر یکهزار و 600 تومان یارانه درنظر گرفته شده است.

موسی‌خانی با بیان اینکه کارگزاران برای خدمات‌رسانی به کشاورزان در سطح استان گلستان مسقر هستند،خاطرنشان کرد: کشاورزان حتما محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در مزارع دچار خسران زیاد نشوند و بیمه جبران خسارت موجود در مزارع آنها باشد.

وی یادآور شد: کشاورزان نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام کنند زیرا آیتمی برای سویا تعریف شده است تحت عنوان عارضه اختلال در غلاف‌بندی سویا که کشاورزانی که در محصولاتشان این عارضه رخ داده است مخصوصا در مناطق شرق استان از جمله شهرستان‌‌های گالیکش، مینودشت و آزادشهر و رامیان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا خسارات زیادی به مزارع آنها وارد نشود و در صورت ایجاد خسارات، بیمه جبران آن خسارات را بدهد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار