بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به‎مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام الهی 15 خرداد بیانیه‎ای صادر کرد.

15 خرداد سرآغاز فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‎بخشی به سلطه آمریکا بود
به گزارش گلستان 24،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام الهی 15 خرداد بیانیه‎ای صادر کرد.
 

در بخشی از این بیانیه آمده است، چهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی با نام امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران همراه و شناخته می‌شود، روزهایی که در آینه آن طلوع خورشید انقلاب اسلامی از یک سو و غروب خورشید وجود ظاهری معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی از سوی دیگر تبلور دارد.

این بیانیه می‎افزاید، حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فقیهی ژرف‎نگر و حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش و عارفی الهی، توانسته بود در پرتو مناجات‎های شبانه و توکل و معرفت و اخلاص، به منبع نورانیت الهی و اقیانوس بی‎کران عرفان و معنویت متصل گردد، به همین دلیل دستیابی به افق اندیشه‎های این شخصیت عظیم برای اندیشمندان اگر غیرممکن نباشد، آسان نخواهد بود.

این بیانیه تصریح می‎کند، شروع نهضت حضرت امام خمینی (ره)  قیام خونین 15 خرداد 42 بود که سرآغاز شکل‌گیری جریان فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‌بخشی به سلطه آمریکا و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر در ایران بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به حدی دردناک و فاجعه آمیز بود که حضرت امام فرمودند: «من تا ابد 15 خرداد 42 را  عزای عمومی اعلام می‎کنم»، می‎افزاید، ظهور انقلاب اسلامی، نسیم احیای مجدد اسلام ناب محمدی (ص) و دمیده شدن روح مقاومت و حق‌طلبی در جوامع اسلامی و بلکه جامعه‌‌ بشری، سردمداران نظام جهانی سلطه و استکبار و شبکه پلید صهیونیسم بین‌المللی را هراسناک و در وضعیتی منفعل، نظاره‌گر محض عظمت و پیش‌روندگی ملت ایران ساخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است، نیمه خرداد یادآور روزهای سختی است که بر امت خمینی گذشت، سالگشت فقدان رهبر کبیری است که نسل‎ها باید در شگفتی ایمان، جهاد و سیاستش بمانند. روح‎الله الموسوی الخمینی، فرزند حسینی زهرای اطهر و ذرّیه پیامبر که قرن حاضر را به نام او می‎شناسیم، آفتابی است که گستره نورش دل‎های بسیاری را در جهان به خوف و امید لرزاند. چه کاخ‎ها و امپراطوری‎ها که از صلابت نگاهش به ترس افتاد و چه مستضعفان و ستمدیدگان که از استواری و نفوذ کلامش، امیدوار گشتند.

این بیانیه می‎افزاید، نیمه خرداد یادآور و تسلی بخش دلدادگانی است که با انتخاب خلف صالح و شاگرد مخلص آن مراد سفر کرده حضرت آیه‎الله‎العظمی امام خامنه‎ای (مدظله العالی) از سوی مجلس خبرگان به رهبری امت، قلب‎ها را آرام ساخت و دشمنان را نومید کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهدای 15 خرداد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نیز مدافعان حرم ضمن تجدید بیعت و میثاق با مقام عظمای ولایت و تاکید بر تداوم راه و مسیر امام راحل و پیگیری آرمان‎های سترگ شهیدان انقلاب اسلامی،  از ملت ایران برای حضور در مراسم این دو روز بزرگ دعوت کرد.

 این بیانیه تأکید می‎کند، ملت آگاه و هوشیار و مؤمن ایران اسلامی و بصیر امسال نیز یک‌بار دیگر همچون همیشه با حماسه‌آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ، نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه ‌دارند و با آرمان‌ها شهیدان گلگون‌کفن انقلاب و خمینی کبیر تجدید میثاق نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار