بی توجهی به حماسه 9 دی، دهن کجی به امام و نظام و انقلاب است؛

بی توجهی به حماسه عظیم 9 دی که بی شک انقلاب سوم انقلاب نام گرفته است بی شک نمونه کامل یک دهن کجی به امام و نظام و انقلاب از سوی متولیان امر آموزش در گلستان محسوب می شود.

وقتی «بصیرت» در خواص آموزش و پرورش استان گلستان گم می‎شود

به گزارش گلستان24،درحالی که چندی پیش در همین پایگاه خبری و طی چند یادداشت و گزارش نسبت به تحرکات مدیران جدید آموزش و پرورش  پرداخته شده بود  و با توجه به عدم پذیرش آنان  امروز مشخص شد تمام آن پیش بینی ها موید  جریان خزنده فتنه گران و تندروها  در آموزش و پرورش استان است.

اینروزها واژه بصیرت حلقه گمشده مسئولان  آموزش و پرورش در گلستان شده است .

"بصیرت" واژه ای که از سال های 88 تا کنون به گفتمان انقلاب  اضافه شده است یعنی مشاهده درست و دقیق حوادث، تفکر و تدبر در آنها و سنجیدن مسائل و حوادث.

از ابتدای دیماه و پیشتر از آن جلسات متعددی با جضور مسئولان استانی با موضوع 9 دی برگزارشد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  نیز نامه رسمی  برای اجرای برنامه های مختلف در همه نهاد ارسال کرده بود اما در اقدامی تامل برانگیز برخی ادارات آموزشو پرورش از برگزاری برنامه های بصریتی در مدارس  جلوگیری کردند.

بدون شک، روشنگری  در خصوص حواث تاسف بار سال 88 و تحمیل هزینه سنگین بر نظام با فتنه انگیزی افرادی که  خود از نزدیکان و یاران حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب بودند، بر کسی پوشیده نیست اما می بینیم  آموزش و پرورش که صف مقدم برای دشمن شناسی و بصیرت افزایی باشد تنها از علنا از فتنه گران حمایت می کنند بلکه 9 دی که اوج بصیرت  مردم ولایت مدار ایران در سراسر کشور بود را نادیده انگاشته  و با دشمنان انقلاب همونوایی می کنند.

آموزش و پرورش  مهمترین مکان تربیت و فرهنگ سازی است  و تربیت نسلی انقلابی وظیفه این نهاد آموزش و تربیتی است اما متاسفانه می بینیم هزاران دانش آموز استان را از داشتن حق تفکر و پرسشگری که درست در مقابل اهداف سند تحول بنیادین است  منع می کنند ومانع ارسال بیانات رهبری در خصوص فتنه 88  در کلاله و حتی تشکیل جلسات بصیرتی در مدارس شهرستان کردکوی  و برخی شهرستان ها شده اند.

از طرفی برای برجام که از سوی کارشناسان خسارت محض برای کشور بود و دستاورد چشمگیری نداشته است نامه های همکاری را همین مدیران امضا می کردند و برنامه های متعددی را با هزینه های گزاف و برنامه های بعضا سخیف  اجرایی کردند.

این درحالی است کهم حمد رضا وطنی،مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بارها و بارها از حساس کردن دانش آموزان نسبت به مسائل روز  و تربیت سیاسی دانش آموزان سخن گفته  و سید علی حسینی ، معاون پرورشی و فرهنگی استان نیز در جدید ترین گفتگو با این پایگاه خبری از تاکید بر برگزاری برنامه های بصیریت و رو شنگری (9 دی) در مدارس خبر داده است؛ اما چیزی که ملاحظه می شود عملا اهتمامی به تشکیل برنامه های بصیریتی برای شرکت در مراسم 9 دی در مدارس  وجود نشده و حتی برای برگزاری آن از سوی مسئولان شدیدا مخالفت شده است  که جای سوال دارد.

تاسف بارتر اینکه خود مدیران نیز به صراحت از 9 دی بعنوان یک اتفاق یادکرده و برگزاری بزرگداشت آن را باعث تفرقه بیان می کنند که متاسفانه می بینیم در دانشگاه فرهنگیان واحد گنبد کاووس نیز بنربیانات مقام معظم رهبری درخصوص 9 دی را به دستور "محمد باقر مسعودی"ریاست دانشگاه  فرهنگیان استان به زیر می کشند و رسانه ای شدن ماجرا و اعتراض دانشجویان انقلابی باعث می شود بنر را بدون ذکر نام این دانشگاه  نصب  کنند و رئیس واحد شهرستانی نیز تشکلخاصی را به بزرگنمایی متهم  می کند، حال با این مسئولان و دانشگاه سراسر سیاست معلم انقلابی  و تربیت کننده نسل های آینده تربیت خواهد شد؟

از طرفی نمی توان به این مدیران چندان خرده گرفت، چرا که در قائله 88 و فتنه انگیزی خود این افراد هم حضور فعال داشتند و به نوعی فتنه گر محسوب می شوند و به نوعی وام دار جریانات تندرو هستند که مور شفقت نظام قرار گرفته اند  درصورتی که به زعم بسیاری از کارشناسان این افراد باید از داشتن پست های اداری منع می شدند.

به نظر می رسد، بازنگری جدی در سیاست .و مسئولیت ها  در این اداره عریض و طویل در استان گلستان شود تا شاهد تحرکات خسارت بار اینچنینی در ادام نباشیم.

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار