مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:جوانان معنویت‎گریز نیستند

​مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه جذابیت برنامه‎های فرهنگی در جذب جوان موثر است، گفت: جوانان معنویت‎گریز نیستند و از برنامه‎های جذاب فرهنگی استقبال می‎کنند.

برنامه‎های فرهنگی باید جذابیت داشته باشد
به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ترویج ارزش‎های دینی، فضیلت و مقدسات اسلامی سبب کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید با قرآن و نماز مانوس شوند از استقبال قشر جوان در مراسم ترتیل‎خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: جوانی که به نماز، روزه و قرآن پایبندی داشته باشد از گناه مصون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان جامعه را در برابر آسیب‎های اجتماعی واکسینه می‎کند، افزود: وقتی بستر ارزش‎های دینی در جامعه بیشتر و پررنگ‎تر می‎شود دیگر جایی برای انجام گناه باقی نمی‎ماند و عرصه برای بروز آسیب‎های اجتماعی تنگ می‎شود.

ولی‎نژاد برگزاری برنامه ترتیل‎خوانی قرآن را جزو نیازهای اساسی جامعه برشمرد و گفت: استقبال جوانان از این برنامه نشان می‎دهد که به نیاز جوان پاسخ داده شده است.

وی از مسئولان متولی و تصمیم‎گیران خواست تا آسیب‎های اجتماعی را منحصر در آسیب ندانند و تاکید کرد: باید برنامه‎ریزی به گونه‎ای باشد که به جای درمان سرمایه‎گذاری را به سمت پیشگیری و برنامه‎های جذاب فرهنگی سوق دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه پیشگیری قطعا هزینه‎های کمتری نسبت به درمان دارد، ابراز کرد: در مراسم اعتکاف بیش از 75 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‎دهند در ایام محرم بیش از 80 درصد هیئت‎های مذهبی جوان هستند همه اینها دارای پیام است که در این زمینه برنامه‎ریزی خوبی انجام شده است.

ولی‎نژاد استقبال جوانان از برنامه‎های قرآنی را بیش از 80 درصد عنوان کرد و گفت: اگر برنامه‎های فرهنگی مطابق میل جوان با نظر و سلیقه آنها انجام شود و از جوانان در برگزاری برنامه فرهنگی استفاده شود حضور و استقبال آنها مضاعف خواهد شد.

وی بیان کرد: با تاکید بر اینکه جوانان از معنویت و برنامه‎های خوب فرهنگی گریزان نیستند، افزود: اگر استقبال جوان از برنامه و یا فعالیت فرهنگی پررنگ نباشد نشان می‎دهد در برنامه‎ریزی خود درست عمل نکردیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار