مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور:

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مردم کشور تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال زکات پرداخته کرده‌اند.

۲۰۰ میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد

به گزارش گلستان24،نجفعلی انتظاری عصر امروز در دیدار با امام جمعه گنبدکاووس اظهار داشت: مردم کشور تاکنون 200 میلیارد ریال زکات پرداخته کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش چشمگیری یافته است.

 

وی افزود: امسال مبلغ نهایی جمع‌آوری زکات 3 هزار و 50 میلیارد ریال زکات پیش‌بینی شده و برای جمع‌آوری زکات 60 هزار مبلغ در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنند.

انتظاری تصریح کرد: بیش از 60 درصد زکات جمع‌آوری شده به مصارف نیازمندان و فقرا و 40 درصد برای احداث پروژه‌های عام المنفعه مانند مسجد، حوزه‌علمیه، خانه عالم، غسالخانه، خانه بهداشت و تهیه جهیزیه، درمان و مسکن نیازمندان هزینه می‌شود.

به گفته مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، در سال گذشته در مجموع 2 هزار و 670 میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد.

وی، استان‌های فارس، گلستان و آذربایجان غربی را به ترتیب در صدر استان‌های پرداخت‌کننده زکات در کشور اعلام کرد و گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده سال قبل، یک‌هزار و 50 میلیارد ریال زکات واجب و بقیه زکات مستحب بوده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین از مساعدت یکصد میلیارد ریالی دولت درسال گذشته به شورای زکات خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده از امسال بخشی از هزینه عملیات اجرایی پروژه‌های عام المنفعه که از محل زکات احداث می‌شود، از اعتبارات استانی با اولویت‌بندی توسط استاندار یا فرمانداران تامین می‌شود.

زکات

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در جمع‌آوری زکات، گفت: مصرف زکات در مواردی که شرع اسلام مشخص کرده است، به ویژه توزیع بین فقرا و نیازمندان، اعتماد عمومی به پرداخت زکات به این نهاد را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی با اشاره به برخی کمبودها و محرومیت های منطقه گنبدکاووس به ویژه در بحث کمبود خانه عالم و حوزه‌های علمیه، بر لزوم توجه ویژه کمیته امداد و شورای زکات آن به رفع این کمبودها تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار