بیش از 70 رشته درسی در گلستان راه‌اندازی شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه تاریخ مصرف آموزش‌های مدرکی کارمندمحور به پایان رسیده است، گفت: متاسفانه افراد تحصیلکرده بیکار در جامعه به وفور یافت می‌شود و این یک واقعیت است.

تاریخ مصرف آموزش‌های مدرکیِ کارمندمحور تمام شد

به گزارش گلستان24، ابراهیم حاجیلری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه تاریخ مصرف آموزش‌های مدرکی کارمندمحور به پایان رسیده است و در جامعه شاهد افراد تحصیلکرده فاقد کار روبه رو هستیم که یک معضل بزرگ در جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از موضوع هدایت  تحصیلی نمی‌توان به راحتی گذشت، تصریح کرد: موضوع هدایت تحصیلی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا آینده افراد را مشخص می‌کند.

*22 هزار دانش‎‌آموز در استان گلستان هدایت تحصیلی می‌َشوند/ با اضافه شدن مدارک دانشگاهی به اشتغال نخواهیم رسید

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: اصلی‌ترین معضل جامعه و مسئولان موضوع بیکاری و اشتغال است و باید این معضل با برنامه‌ریزی‌های دقیق از جامعه ریشه‌کن شود.

حاجیلری با بیان اینکه تعداد 22 هزار دانش‎‌آموز در استان گلستان هدایت تحصیلی می‌َشوند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن مدارک دانشگاهی به اشتغال نخواهیم رسید و باید به موضوع مهم اشتغال در جامعه رسیدگی شود.

وی هدایت تحصیلی را دو بخش برشمرد و گفت: هدایت تحصیلی به دو بخش تقسیم می‌شود عملکرد مشاوره‌ای که در قالب استعداد، هوش و توانمندی دانش‌آموزان است و بخش دیگر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است.

* آموزش و پرورش در صدد است که دانش‌آموزان یک انتخاب آزادانه و آگاهانه داشته باشند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان اذعان کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است که دانش‌آموزان یک انتخاب آزادانه و آگاهانه را انتخاب کنند و این انتخاب آزادانه و آگاهانه نیازمند به امکانات و شرایط محلی، شهرستانی و استانی است.

حاجیلری ابراز کرد: در این راستا آموزش‌های لازم و مورد نیاز برای دانش‌آموزان و معلمین در سطح استان گلستان برگزار شد و همایش‌ها و بازدیدهایی صورت گرفت تا دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها بتوانند انتخاب درست و آگاهانه انجام دهند.

وی افزود: فرایند هدایت تحصیلی از ابتدای مهرماه استارت خورد و منتظر هستیم برگه هدایت تحصیلی صادر شود و امیدواریم که در هفته آتی این اتفاق رخ دهدزیرا پشتیبانی این ساید در دسترس استان گلستان نیست و به صورت متمرکز در کشور اتفاق بیافتد.

* بیش از 70 رشته درسی در استان گلستان راه‌اندازی شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان گفت: بیش از 70 رشته درسی در استان گلستان راه‌اندازی شد رشته‌هایی که جذابیت بالایی دارند به عنوان مثال رشته طلا و جواهر که از جذابیت بالایی برخوردار است و فردی که وارد این رشته می‌شود بسیار زود وارد بازار کار می‌شود و سود را تجربه می‌کند.

حاجیلری ابراز کرد: دانش‌آموزی که دارای روحیه انجام کار است می‌تواند کارآفرین باشد و دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی و مهارتی قرار می‌گیرند زیرا به طور مستقیم در کارگاه آموزش می‌بینندو تجربه کسب می‌کنند و روحیه انجام کار در دانش‌آموزان رشته فنی و مهارتی نسبت به دانش‌آموزان رشته نظری بیشتر رشد می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار