رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد: عدم توجه به جلو بیشترین علت سوانح رانندگی شهرهای گلستان

رئیس پلیس راهور گلستان از وجود ترافیک پر حجم در هسته مرکزی شهر گرگان و دیگر شهرهای گردشگرپذیر و مسافرخیز استان خبر داد.

وجود ترافیک پرحجم در هسته مرکزی شهر گرگان

به گزارش گلستان 24 ، ایوب شرافتی اظهار کرد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه و حضور مسافران در شهرهای استان گلستان به طور طبیعی حجم تردد در شهرهای استان افزایش میابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر گرگان شاهد ترافیک پرحجمی هستیم که نیاز است رانندگان با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی با خودروی مقابل و دقت بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از شهرهای استان به ویژه شهرهای دارای مناطق توریستی و گردشگری که در مسیر مسافران جاده‌ای هستند شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستند که می‌طلبد رانندگان به منظور پیشگیری از سوانح رانندگی و برای رفع خستگی و خواب آلودگی از طبیعت زیبای استان گلستان استفاده کرده و دقایقی را به استراحت بپردازند.

شرافتی گفت: متاسفانه بسیاری از تصادفات در شهرهای استان مربوط به نقض ماده 180 آیین‌نامه رانندگی یعنی عدم توجه کامل راننده به جلو است.

وی افزود: برخی از رانندگان در هنگام رانندگی اقدام به تایپ پیامک و یا استفاده از تلفن همراه و گشت و گذار در فضای مجازی می‌کنند که یکی از خطرناک‌ترین اقدامات یک راننده است که در این زمینه سوانح رانندگی بسیار شدیدی را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: ما 223 ماده آئین نامه رانندگی داریم و همه مباحث راهنمایی و رانندگی مهم است و برای هر تخلف کد جریمه مشخص شده و پلیس با جدیت نسبت به اعمال قانون رانندگان متخلف اعمال خواهد کرد.

شرافتی با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس تاکید کرد: تخلفات حادثه‌ساز از اولویت‌های پلیس است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف حادثه‌ساز، همکارانم با استفاده از حداکثر توان قانونی با راننده متخلف برخورد خواهند کرد.

وی در پایان ابراز کرد: توصیه اکید ما به عابران پیاده این است که برای عبور از عرض خیابان از پل‌های عابر پیاده و یا نقاط خطکشی شده استفاده کنند و ضمن تاکید ما به رانندگان برای رعایت قوانین و توجه به جلو، توصیه می‌کنیم عابران پیاده نیز با احتیاط بیشتری اقدام به عبور از عرض خیابان کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار