مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان گلستان:

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که تعهد استان گلستان در سال جاری یک‌هزار و ۱۰۰ نفر است تا بسترسازی برای اشتغال شود.

طرح "مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی" برای یک‌ هزار نفر در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ، ابوالفضل تیرانداز شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه فاز دوم مرکز جامع آموزشی، درمانی و بازتوانی اعتیاد در موسسه مهرآفرینان جوان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در استان گلستان 320 آموزشگاه آزاد وجود دارد و ما برای حمایت این آموزشگاه‌ها، رشته‌هایی که در این آموزشگاه‌ها آموزش داده شود و اگر در حوزه دولتی باشد حذف خواهیم کرد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: در این موسسه پروسه توانمندسازی و درمان معتادین تکمیل می‌شود  و کمتر جایی است که این موضوع در کمپ‌ها ساری و جاری باشد.

وی تصریح کرد: ما خود نمی‌توانیم مخاطبین خود را پیدا کنیم بلکه باید از دل دستگاه‌های دولتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مخاطبین خود را جذب کنیم.

طرح رتبه‌بندی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان گلستان اجرا می‌شود

تیرانداز یادآور شد: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه خصوصی‌سازی و رتبه بندی آموزشگاه‌های آزاد است که امید داریم بتوانیم در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان تاکید کرد: در سال جاری 200 آموزشگاه آزاد در سطح استان رتبه‌بندی خواهیم کرد و معیار ما در رتبه‌بندی ارتقاء سطح کیفی آموزش است.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: شاخص‌هایی مانند مکان و ساختمان، سرانه فضای آموزشی، مدارک تحصیلی، گذراندن دوره‌های آموزشی، تعداد کارآموزان و تعداد اشتغال یافتگان در رتبه بندی مدنظر است.

تیرانداز تصریح کرد: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که تعهد استان گلستان در سال جاری یک‌هزار و 100 نفر است تا بسترسازی برای اشتغال شود.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: در این برنامه به جای آموزش در محیط کارگاهی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی که گاها مغفول مانده استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: والدین به این بنگاه‌ها اعتماد دارند و راحت‌تر فرزندان خود را برای آموزش ثبت‌نام می‌کنند و از طرفی چون دولتی هستند این آموزش‌ها رایگان بوده  و کارآموزان در زمان آموزش بیمه مسئولیت مدنی هستند.

تیرانداز گفت: مدت آموزش از یک‌ماه تا یک‌سال است و هر بنگاه می‌تواند حداکثر 3 نفر را در این طرح مشغول فعالیت کند.

طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان برنامه بعدی اقتصاد مقاومتی فنی و حرفه‌ای را کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نام برد و افزود: این طرح در سال گذشته در استان گلستان به صورت پایلوت اجرا شد  و امسال نیز با پیگیری استانداری در حال برگزاری است که فارغ التحصیلان دانشگاهی 23 تا 32 سال سن که بیش از 4 سال از زمان فارغ التحصیلی‌شان نگذشته باشد می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای 580 بنگاه اقتصادی مجوز صادر شد و این بنگاه‌ها می‌توانند توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این افراد را جذب کنند و توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سوم حقوق مصوب معادل 310 هزار تومان به کارورزان پرداخت می‌شود و بیمه بدنه مسئولیت مدنی نیز خواهند شد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: تاکنون 400 نفر مشغول آموزش هستند و در اردیبهشت نیز 30 نفر جذب بنگاه اقتصادی استان شدند.

استان گلستان رتبه دوم مصرف موادمخدر در کشور را داراست

محمود رضا روحانی فر، هم در این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در سال 96 در دستور کار است بنا داریم سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همکاری دارند را حمایت کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مولد مخدر استان گلستان افزود: در طرح تحقیقاتی شیوع مصرف مواد مخدر در کشور، استان گلستان رتبه دوم شیوع مصرف موادمخدر در کشور را دارا است.

وی تصریح کرد: این امر مشکلات استان گلستان را بیشتر می‌کند و ما در نظر داریم تا با کمک سازمان‌های مردم نهاد این بلای خانمان‌سوز را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار