رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ۵۰ درصدی تخت‎های بیمارستانی در گلستان خبر داد، گفت: احداث ۵۰۰ تخت بیمارستانی در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس آغاز شده است.

۵۰۰ تخت بیمارستانی در گرگان و گنبدکاووس افزوده می‎شود

به گزارش گلستان24، تقی ریاحی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که به عنوان سرباز در سنگر سلامت توانستم همه تلاش خود را در عرصه سلامت بگذارم.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت وزین‌ترین و ماندگارترین کار ارزشمند در طی چند سال اخیر و انقلاب بوده و باعث اعتماد و احترام همه به نظام خواهد شد و نمی از کرامت را به انسان‎ها عرضه کرده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در ابتدای راه هستیم و کارهای نکرده در این عرصه زیاد است.

ریاحی افزود: وزیر بهداشت و درمان، وزیر پرتلاشی است و هر زمانی که در استان می‎آمد ما باید بعد از آن 2 تا 3 روز از دوندگی‎های وزیر استراحت می‎کردیم، ما باید قدردان خدمات دولت تدبیر و امید باشیم و از همراهی مجلس هم باید با طرح تحول سلامت قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: نمایندگان این تعصب را به این طرح دارند که بتوانند این طرح را به نتیجه برسانند و بسیاری از ایده‎ها و ارزش‎های انقلاب نهفته در طرح تحول بود که در حال اجرا است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان  یادآور شد: در 4 سال گذشته رقابت ناسالم نهادینه شده بود و طرح تحول سلامت یک امر پنهان در زندگی مردم بود که سبب کاهش هزینه‎های درمانی شد.

ریاحی گفت: چیزی که اتفاق افتاد باید اسمش را وارونگی گذاشت و امروز پس از 4 سال نگران کرند و دلند، مراوه‎تپه و گالیکش نیستیم و امروز نگران سختی‎ها در آزادشهر و مینودشت نیستیم و امروز در مناطق مرزی امید داریم پروژه‎های بزرگی رقم بخورد.

وی یادآور شد: باید شهادت بدهم که مدیران شبانه‌روزی کار کردند و خوشبختانه برنامه 2 سال تدوین شد و برنامه 5 ساله نیز تدارک دیده شده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: بزرگترین دغدغه ما در سطح استان بخش درمان بود و در شاخص در کشور در رتبه‎های انتهایی قرار داشتیم.

ریاحی با بیان اینکه بهداشت مقدم بر درمان است، افزود: بر این اساس 50 درصد تخت بیمارستانی در استان گلستان افزوده شد.

وی با بیان اینکه 500 تخت بیمارستانی در گرگان و گنبدکاووس شروع شده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا سال آینده به شاخص‎های کشوری نزدیک شویم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیش از 160 اتاق پزشک تخصصی، 8 کلینیک پزشکی، و پرداخت 12 ماه معوقات دانشگاه از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که افتاده است.

ریاحی با بیان اینکه طرح تحول نیاز به همراهی همه پزشکان دارد، اظهار داشت: ما ارائه‌دهندگان خدمت هستیم و نتوانستیم به کلمه تولیت در سلامت برسیم.

وی تاکید کرد: سعی کردیم همه پروژه‎ها را به اتمام برسانیم و پروژه‌هائی که از قبل ناتمام باقی مانده بود تلاش کردیم به اتمام برسانیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: فرصت کوتاهی داریم که می‎توانیم ظرفیت‎ها را به شرایط بهتر برسانیم و امیدوارم جنس نجابتی که در علوم پزشکی است، غافل نشویم.

ریاحی با بیان اینکه از بحث حقوق نجومی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبری نبود، یادآور شد: در حوزه بهداشت کارهای ماندگاری اتفاق افتاد و همه خانه‎های بهداشت ما به اتمام رسیده و مرکز بهداشت درمانی روستایی برای ساخت در استان دیگر نداریم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه 82 پروژه تا پایان کار دولت در حوزه بهداشت به اتمام خواهد رسید، یادآور شد: نظام ارجاع را در سیستم بهداشتی طراحی کردیم که پرونده الکترونیک چند هزار کاربر را دارد.

ریاحی با بیان اینکه در بحث آموزش عالی شرایط خوبی داریم، گفت: امیدواریم این مهم توسعه پیدا کند و در سایه گسترش توسعه عالی به اهداف خود برسیم.

وی افزود: در حوزه پژوهش هم در سطح کشور راهی باقی مانده است و باید از ظرفیت‎ها استفاده کنیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کارکردن در حوزه فرهنگ بسیار سخت است، اظهار داشت: در حوزه زیرساختی اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی اتفاق افتاده است.

ریاحی با بیان اینکه توانستیم کل تجهیزات پزشکی را نوسازی کنیم، گفت: باید فرهنگ را در دانشگاه ارتقاء دهیم و امروز مشکل ما مشکل تجهیزات نیست.

وی با بیان اینکه 3 سفر مقام وزارت در منطقه شرق استان گلستان بود، افزود: اعتماد کردن مدیران به حوزه سلامت مهم‎ترین کاری است که می‎تواند اتفاق بیفتد و در این صورت می‎توانیم شاهد اقدامات خوبی در دانشگاه باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار