معاون اشتغال اداره کار گلستان:

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از اجرای طرح کارورزی کاج «مهارت‎آموزی در محل واقعی کار» خبر داد و سهمیه استان در این طرح را 4 هزار و 320 نفر اعلام کرد.

4320 گلستانی با اجرای طرح «کاج» جذب بازارکار می‎شوند

به گزارش گلستان 24، محمد رهبری در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: آئین‎نامه طرح کارورزی در استان گلستان به صورت پایلوت انجام می‎شود که 547 نفر بر اساس این طرح در استان گلستان کار می‎کنند و این رقم در سطح کشور 237 نفر است.

وی ظرفیت استان گلستان را در اجرای طرح کارورزی مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در اجرای طرح کاج برای سن کارورزان محدودیت قائل شدند و افراد در مقاطع کارشناسی به بالا می‎توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: سامانه‎ای برای ثبت‎نام متقاضیان در طرح کاج روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری شده است که افراد با مراجعه به این سامانه می‎توانند مباردت به ثبت‎نام کنند.

رهبری از دستگاه‎ها خواست تا نسبت به معرفی واحدهای پذیرنده اقدام کنند و گفت: تا امروز 90 هزار نفر در کشور در سامانه ثبت‎نام کردند ولی هنوز سامانه استان گلستان باز نشده است.

وی با اشاره به اینکه طول دوره کارورزی چهار الی 6 ماه است، ابراز کرد: کارورزان بعد از اتمام دوره باید آزمون فنی و حرفه‎ای را بگذرانند، مدت دوره آموزش کارورز برای هر ماه حداقل 100 ساعت است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه مهارت آموزان بیمه حوادث می‎شوند، گفت: حقوق کارورز یک سوم مصوب قانون کار است که در پایان دوره پرداخت می‎شود حدود 310 هزار تومان بر اساس ساعت کار و گزارش کار کارفرما است.

رهبری در خصوص بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار بیان کرد: بسته‎های حمایتی اهدافی دارد که توجه به فارغ‎التحصیلان، زنان، ارزش‎آفرینی، توجه به بخش خصوصی، تعاونی، اولویت‎های سرمایه‎گذاری، توجه به مناطق روستایی و شفاف‎سازی مشوق‎های مالیاتی جزو اهداف آن است.

وی اشتغال تثبیتی را یکی از اهداف مهم این اداره کل برشمرد و گفت: برخی دستگاه‎های اجرایی طرح‎های صفردرصدی اعلام می‎کنند که اجرای این طرح‎ها بیش از سه سال طول می‎کشد طرح‎هایی مد نظر ما است که پیشرفت فیزیکی 70 درصد داشته و امسال به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار