مدیرکل بنیادشهید گلستان خبر داد

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان از فعالیت 169 نخبه و سرآمد شاهد و ایثارگر در استان خبر داد و گفت: 169 نخبه و سرآمد شاهد و ایثارگر در گروه‎های مولفان، مخترعان، علمی، ورزشی و هنری فعالیت می‌کنند.

از اقدامات بنیاد شهید برگزاری همایش نقش نخبگان و سرآمدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است / سامانه 1616 پل ارتباطی با جامعه ایثارگری

به گزارش گلستان24؛‌علی‌اصغر فاضلی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان، اظهار کرد: 169 نخبه و سرآمد شاهد و ایثارگر در گروه‎های مولفان، مخترعان، علمی، ورزشی و هنری دارد که همه آنها عضو مرکز دانش‎پژوهان و تشکل‎های شاهد و ایثارگر هستند.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید استان گلستان در راستای تحقق اهداف این مرکز اقداماتی برای جذب و شناسایی افراد توانمند و شناساندن این افراد به جامعه و حمایت از دستاوردهای سرآمدان شاهد و ایثارگر انجام داده است.

 مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان ابراز کرد: برگزاری همایش نقش نخبگان و سرآمدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از آنها، عقد قرارداد با موسسات آموزشی، برگزاری کارگاه‎های آموزشی برای ارتقای سطح علمی ایثارگران، برگزاری جلسات شورای هماهنگی امور نخبگان و بهره‎برداری از افکار و ایده‎های تخصصی و کارشناسی آنان در پیشبرد اهداف راهبردی بنیاد از جمله اقدامات بنیادشهید بود.

فاضلی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی نخبگان شاهد و ایثارگر و معرفی آنان برای شرکت در جلسات و ایراد سخنرانی پیرامون موفقیت‎ها و انتقال تجربیات به همایش‎های استانداری، دانشگاه‎ها و مدارس از مهمترین برنامه‎های مرکز دانش‎پژوهان و تشکل‎های شاهد و ایثارگر استان گلستان در این حوزه بوده است.

وی بیان کرد: استان گلستان در سال 1395 در ساماندهی مراجعات و ثبت خدمات به جامعه شاهد و ایثارگر رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان یادآور شد: باید در نظر داشت که شرایط سنی و جسمی خاص ایثارگران به ویژه والدین معزز شهدا و عدم امکان پیش‎بینی تمام مشکلات و نیازمندی‎های آنان، لزوم طراحی ساز ود کارهای مناسب با استفاده از سیستم‎های نوین نرم‎افزاری و ارتباطی به منظور سهولت در امر اطلاع‎رسانی، ثبت درخواست و ارائه خدمت و جلوگیری از ترددها و مراجعات غیرحضوری آنان در ساختمان‎های بنیاد را می‎طلبد.

فاضلی اذعان کرد: انعطاف‎پذیری و آگاهی‎بخشی، شفاف‎سازی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل برای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه ایثارگری از برنامه‎های شاخص و تاثیرگذار بنیاد استان است که می‎توان با مستندسازی خدمات ارائه شده در سیستم سجایا و توزیع عادلانه خدمت در جهت تسریع و بهبود خدمات به موقع و مطلوب در این زمینه گام‎های موثری برداشت.

وی اذعان کرد: سامانه 1616 را می‎توان به عنوان پل ارتباطی با جامعه ایثارگری در نظر گرفت این قابلیت از طریق برقراری ارتباط تلفنی جامعه ایثارگران با دفاتر بنیاد شهید و شهرستان‎های فاقد دفتر پیگیری درخواست‎ها در درون استان گلستان و سپس ارائه خدمات مشاوره‎‎‎‎‎ای و ارجاع به کارشناسان تخصصی در نظر گرفت.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان گفت: این سامانه برخط در کمترین زمان حداکثر خدمات و نیازهای جامعه هدف را در قالب خدمات دولت الکترونیکی ارائه می‎کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار