رئیس پلیس راهور گرگان، یکی از دلایل مهم ایجاد گره‎های ترافیکی در سطح شهر گرگان را نامتناسب بودن حجم خودروها با تعریض خیابان‎ها عنوان کرد.

بازگشایی شهرک تالار به کاهش ترافیک در محور ناهارخوران کمک نمی‎کند

به گزارش گلستان 24 ،عباس مهاجربسطامی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: از سال 1391 تاکنون 90 هزار دستگاه خودرو جدید و 22 هزار موتورسیکلت وارد شهر گرگان شده است.

وی تصریح کرد: درحالی شاهد اضافه شدن خودروها به شهر بوده‎ایم که تاکنون در خیابان‎ها تعریضی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهور گرگان با بیان اینکه ظرفیت خیابان‎های شهر مشخص است، افزود: هر چه بر تعداد خودروها اضافه می‎شود باید تعریض خیابان‎ها نیز در دستور کار قرار گیرد در واقع اگر مسوولان،  ترافیک شهر گرگان را جدی نگیرند در سال‎های آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

*بازگشایی شهرک تالار به کاهش ترافیک در محور ناهارخوران کمک نمی‎کند

مهاجربسطامی به ترافیک‎های سنگین در محور ناهارخوران و صیاد شیرازی گرگان اشاره کرد و افزود: احداث زیرگذر جدید ناهارخوران در شورای ترافیک مطرح شده اما هنوز جواب قطعی برای این طرح اعلام نشده است.

وی ابراز کرد: با احداث زیرگذر جدید مشکلات ترافیکی ناهارخوران حل نمی‎شود ما معتقد هستیم باید فضای تفریحی دیگری به غیر از ناهارخوران برای گرگان تعریف شود.

رئیس پلیس راهور گرگان با بیان اینکه بازگشایی شهرک تالار نیز در دست مطالعه است، افزود: بازگشایی شهرک تالار خود موجب ایجاد مشکلات ترافیکی بیشتری در محور ناهارخوران خواهد شد.

*برخورد با رانندگان متخلف موتورسیکت

مهاجربسطامی با بیان اینکه گلستان یکی از استان‎هایی است که بیشترین تعداد استفاده‎کنندگان از موتورسیکلت را دارد، گفت: تردد در بیشتر شهرهای استان با موتورسیکلت انجام می‎شود از طرفی آمار تصادفات با این وسیله نقلیه نیز زیاد است تا جایی که گلستان همواره بین تصادفات و تلفات با موتورسیکلت بین رتبه اول تا چهارم جابجا می‎شود.

وی گفت: برای کاهش آمار تصادفات با موتورسیکلت هر روز طرح موتورگیری افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند داریم هم چنین با خودروهایی که در خیابان‎ها حرکات نمایشی و آلودگی صوتی ایجاد می‎کنند، برخورد می‎کنیم.

مهاجربسطامی اذعان کرد: در دو ماه گذشته 70 دستگاه خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی و ایجاد آلودگی صوتی به پارکینگ منتقل شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار