رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:

رئیس کل دادگستری گلستان از وجود ۶ هزار واحد مسکونی بدون مجوز و سرقت میلیاردی انرژی در روستای زیارت گرگان خبر داد.

ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی بدون مجوز در «زیارت»/ سرقت میلیاردی انرژی

به گزارش گلستان 24 ، هادی هاشمیان اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان متوقف شده و به جرات می توان گفت به حداقل رسیده است و در همان مراحل اولیه متوقف می شود.

وی با تاکید بر اینکه دیگر صبر نمی کنیم تا ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده و سپس تخریب کنیم، افزود: در حال حاضر ۶ هزار واحد مسکونی بدون مجوز در روستای زیارت گرگان وجود دارد که در یک دهه اخیر ساخته شده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: اگر بخواهیم همه این واحدهای مسکونی بدون مجوز را تخریب کنیم یک بار امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای نظام دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل نداشتن مجوز دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق و ... هم نمی توانند به این واحدهای مسکونی خدمات ارائه کنند و کنتور بدهند، در این شرایط سالانه میلیاردها تومان سرقت انرژی در این روستا انجام می شود.

هادی هاشمیان دادگستری گلستان

تخریب اولیه توسط دستگاه های متولی نیاز به حکم قضایی ندارد

هاشمیان با یادآوری اینکه تخریب اولیه ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دستگاه های متولی (محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و ... ) نیاز به حکم قضایی ندارد، تصریح کرد: در گذشته دستگاه های متولی در مراحل اولیه ورود نمی کردند و منتظر می ماندند تا ساخت و ساز غیرمجاز به مرحله نهایی رسیده و توسط دستگاه قضا پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این حساسیت در مقابله با ساخت و سازهای اولیه در استان تشدید شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بخشی از ساخت و سازهای غیرمجازی که در گذشته در روستای زیارت اتفاق افتاده در حال الحاق به محدوده و حریم بافت روستاست که امیدواریم با واگذاری کنتور بخش عمده سرقت انرژی در این روستا کنترل شود.

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار