در صحن رسمی و علنی شورای شهر گرگان:

لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری گرگان مبنی بر ساخت زیرگذر سواره و پیاده رو ناهارخوارن پس از رای‌گیری در صحن شورای شهر به تصویب نرسید.

لایحه زیرگذر سواره و پیاده‌رو ناهارخوارن به تصویب نرسید

به گزارش گلستان 24 ، این رای گیری با حضور اعضای شورای شهر گرگان به جز محمدرضا سبطی، زهرا نورا و ناصر گرزین انجام شد و تمامی اعضای حاضر به جز محمد ابراهیم جرجانی با اجرای پروژه مذکور در محور ناهارخوران مخالفت کردند.

رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه منطقه ناهارخوران یک منطقه گردشگری طبیعی شناخته شده در کشور و دنیا می‌باشد، اظهار داشت: گردشگران برای استفاده از جذابیت‌های طبیعی به این منطقه می‌آیند و قطعا اجرای پروژه‌های عمرانی با سازه‌های بتن و آهن جذابیتی برای گردشگران نخواهد داشت.

سیدمحمد قدس‌مفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: علاوه بر مسایل زیست محیطی، اشکالات فنی و مهندسی بر این پروژه مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: شورای شهر گرگان در ارتباط با مکان‌یابی، واگذاری منطقه براساس مصوبات شورای عالی و طرح‌های بالادست از جمله طرح معین بافت شهر حرف‌های زیادی دارد و اعتقاد داریم اجرای این پروژه نه تنها مشکلی از ما حل نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر مشاهده می شود که پیمانکار پروژه زیرگذر عابر پیاده ناهارخوران قبل از تصویب این پروژه در شورای شهر اقدام به تجهیز کارگاه کرده است که این موضوع خلاف قانون می‌باشد و پیمانکار اجازه نداشت  تا زمانی که پروژه مصوب نشده است اقدامی انجام دهد.

رئیس شورای شهر گرگان ادامه داد: متاسفانه شهردار گرگان، قبل از اینکه مصوبه اجرای طرح مذکور را از شورا دریافت کند اقدام به اجرای پروژه کرده است.

قدس‌مفیدی تاکید کرد: تجهیز کارگاه توسط پیمانکار نیز بدون مصوبه شورای شهر خلاف قانون است و عواقب این موضوع به عهده خود پیمانکار خواهد بود و با توجه به تصویب نرسیدن این پروژه، شورای شهر و شهرداری هیچ خسارتی را بر عهده نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: اخیرا شهردار گرگان، نامه ای به شورا ارسال کرده بود که طی آن درخواست باز پس گیری لایحه را داشت، هر چند که قانونگذار در مورد پس گیری لوایح سکوت کرده اما این موضوع در کمیسیون‌های شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اکثریت اعضا، پس گرفتن آن را به هر دلیلی خلاف مقررات می‌دانستند.

رئیس شورای شهر گرگان ادامه داد: اعضای شورای شهر گرگان تصمیم می‌گیرند لایحه را به شهرداری برگشت دهند و یا در صحن شورا به رای بگذارند که بنا به نظر هیات رئیسه شورای شهر، این طرح در صحن شورا به رای‌گیری گذاشته شد و هر دو پروژه مذکور از جمله اجرای زیرگذر پیاده و سواره در ناهارخوران با مخالفت اعضای شورای شهر به تصویب نرسید.

قدس‌مفیدی با اشاره به دلایل شهرداری برای پس گرفتن لایحه اعلام کرد: شهرداری اعلام می‌کند که لایحه و طرح زیرگذر سواره و پیاده ناهارخوران ایرادات مهندسی دارد که نیاز است قبل از رای گیری در شورای شهر، ایرادات آن برطرف شود این در حالی است که اگر قرار باشد کوچکترین تغییری در نقشه صورت گیرد، مناقصه برگزار شده، باطل است و شهرداری دوباره می بایست روند انتخاب پیمانکار را طی کند.

وی ادامه داد: تغییر در نقشه طرح زیرگذر پیاده و سواره ناهارخوران، مناقصه را زیرسوال برده و شهرداری باید دوباره این پروژه را به مناقصه بگذارد.

رئیس شواری شهر گرگان در پایان تاکید کرد: اعضای شورای شهر دوره چهارم با نگاه حفاظت از منطقه گردشگری ناهارخوران از میراث گذشتگان دفاع کرده و با ساخت وساز پروژه زیرگذر ناهارخوران مخالفت خود را اعلام کردند امید است منتخبان دوره پنجم شورای شهر نیز نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشند و اجازه ندهند ناهارخوران که سمبل شهر گرگان است، از دست رود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار