معافیت از مالیات عوارض شغلی از خواسته هنرمندان هنرهای تجسمی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان بود.

هنرمندان گرگانی منتظر لایحه عوارض/نارضایتی از شهرداری ادامه دارد

به گزارش گلستان24،​ جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با حضور اعضاء و مشاوران عضو کمسیون و هنرمندان هنرهای تجسمی و مدیران آموزشگاه های هنری شهر گرگان شامگاه دوشنبه برگزار شد.

لایحه عوارض

در ابتدای این جلسه شهره شهرازی به نمایندگی از جامعه هنرمندان متن نامه ای که به امضاء مدیران آموزشگاه ها وهنرمندان گرگانی رسیده بود را قرائت کرد. در این نامه آمده بود که با توجه به این که آموزشگاه های هنری بیشتر در سه ماه از فصل سال و تابستان رونق دارند و در بقیه ایام سال درآمد چندانی ندارند از پرداختن عوارض شهرداری معاف شوند.

در ادامه صالح زنگانه، رئیس انجمن هنرهای تجسمی گرگان اظهار کرد: گرگان با جمعیت حدود ۴۸۰ هزار نفری خود تنها ۴۸ آموزشگاه هنرهای تجسمی دارد که به طور متوسط به هر ۱۰ هزار نفر یک آموزشگاه می رسد.

وی ادامه داد: این انجمن بزرگترین انجمن هنری است چرا که زیر مجموعه های زیادی را در خود جای داده است و هنرمندان زیادی درگیر این جامعه بزرگ هستند.

زنگانه با بیان این که این طیف وسیع می توانند در بخش های مختلف جامعه تاثیر گذار باشند، افزود: معضلات و مشکلات هنرمندان زیاد است اما این قشر نیاز به حمایت معنوی نیز دارند.

وی با اشاره به اینکه چند دهه است که به فرهنگ و هنر توجه نشده است، گفت: مشکلاتی که برای آموزشگاه ها به وجود آمده و پرداخت عوارض شهرداری انرژی را از آن ها برای ادامه کار گرفته است.

بعد ازآن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر گرگان با حمایت از جامعه هنرمندان گرگانی اظهار کرد: پرداخت عوارض به عنوان قانون در کتاب نوشته شده است اما در شرایطی که کار مشکل اصلی جامعه است باید دنبال راه حل باشیم تا این اتفاق با این وضعیت اقتصادی انجام نشود.

 علیرضا پرشکپور با بیان اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس ادامه داد: دور هم جمع شده ایم تا برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم.

رئیس شورای شهر گرگان با حمایت همه جانبه خود از هنرمندان، خودش را یکی از اعضاء این گروه عنوان کرد و افزود: این مشکل شیوه مدیریتی خاص خودش را می طلبد و سالیان سال است که مسئولین در این خصوص عکس العملی نشان نداده اند.

سید محمد قدس مفیدی ادامه داد: به صورت قانونی یک پروانه ساختمان با یک پایان کار و یک کارکرد پلاک هر ساختمانی دیده شده است.

وی با بیان اینکه پلاک های زیادی شامل این موضوع هستند، ادامه داد: باید شهردار لایحه عوارض شهرداری خود را برای ما بفرستد و ما بتوانیم در این خصوص تصمیم بگیریم و این بند را اصلاح کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه این مشکل برای بسیاری از اصناف در گرگان به وجود آمده است، افزود: آژانس ها و مدارس هم این مشکل را دارند و می خواهند عوارض پرداخت نکنند.

صفرعلی پایین محلی با تاکید بر این که فعالیت شماباید جنبه اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: از درآمدهای موجود باید مبلغی برای عوارض شهرداری در نظر گرفته شود و قانون است و نمی توان آن را اجرایی نکرد.

حرف های پایین محلی به شدت از سوی جامعه هنرمندان انجمن تجسمی مورد نقد قرار گرفت. به طوری که آن ها از پایین محلی می پرسیدند که آخرین باری که یک اثر هنری خریده و آخرین باری که سوار آژانس شده است چه زمانی بوده است. آن ها معتقد بودند که بعضی شغل های نام برده درآمد به مراتب بسیار بهتری از آموزشگاه های هنری دارند.

 محمد پهلوانی نژاد مدیر یکی از آموزشگاه های موسیقی گرگان از اعضاء شورای شهر گرگان خواست که آموزشگاه های هنری را با آژانس ها، مدارس غیر دولتی و آژانس های هواپیمایی مقایسه نکنند چرا که این قیاس اصولا اشتباه است.

او خواست که تنها به مسایل عمرانی شهر تکیه نشود و بُعد فرهنگی را هم مد نظر داشته باشند. او حتی به دعوت خواننده های ۵۰ میلیونی که برای افتتاح روگذر و زیرگذرهای شهر به گرگان دعوت شده اند هم اشاره کرد و گفت: اگر پولی که به این هنرمندان پرداخت شد به هنرمندان گرگانی داده می شد بسیار بهتر بود.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار