فرسودگی برخی از تاکسی ها و خطوط واحد شهرداری باعث شده تا آلودگی هوای گرگان دوچندان شود.

استاندارد سازی حمل و نقل شهری از اولویت ای شهرداری گرگان باشد/مسئولین به وضعیت آب و هوای شهر توجه کنند

به گزارش گلستان24؛روزانه بیش از هزاران نفر در شهر گرگان به وسیله خطوط واحد در شهر تردد می کنند که انی خود نقش بسازیی در کاهش  آلودگی و کاهش ترافیک شهری را دارد ومی طلبد که مسئولین شهری نگاه ویزه ای به این خطوط مسافر بری شهری داشته باشند.

در حال حاضر پر تردد ترین مسیر خطوط واحد از میدان شهرداری به اقصا نقاط شهر می باشد و به علت این که میدان شهردرای نیز در نقطه ی مرکزی شهری قرار گرفته ترافیم زیادی را در این منطقه ایجاد کرده و باعث شده است تا گره های ترافیکی در میدان مرکزی شهر ایجاد شود.

جدا از این مشکلات ترافیکی آلودگی هوا نیز به مرکز و پر تردد ترین نقطه شهر اضافه شده است و این مشکل به طور حتما آسیب جدی برای شهر و شهروندان گرگانی می باشد،از این رو مسئولین شهری بخصوص شورای شهر و شهردار جدید باید بر روی این موضوع متمرکز شوند.

عریض کردن برخی از خیابان های منتهی به میدان شهردرای و یا حداقل جلوگیری از پارک کردن دوبله برخی از تاکسی ها که خود به شدت فرسوده هستند نیز می تواند اندکی از گره های ترافیکی و آلودگی های ایجاد شده در  شهر بکاهد.

آلودگی هوا بیشتر به علت فرسودگی برخی از خطوط واحد می باشد بطوری که می شود گفت حدود75رصد از آلودگی هوا را در میدان شهرداری اتوبوس های خط واحد شهری ایجاد می کنند و این زنگ خطریبرای سازمان حمل نقل شهرداری گرگان می باشد.

تعویض اتوبوس های خط واحد و یا حتی تعمیر اساسی این اتوبوس های می تواند از خطرات و هزینه های پیش رو برای آب و هوای گرگان جلو گیری کند.

 

 انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار