مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به نظر برخی که اعتقاد دارند 20 شهریور روز گرگان است احترام می گذاریم اما بهترین انتخاب برای روز گرگان روز قیام خونین 5 آذر این شهر است.

بیستم شهریور ، روز گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛  به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: بیستم شهریور با نظر شورای اسلامی شهر گرگان و البته برخی مستندات گذشتگان به عنوان روز گرگان نامگذاری شده است با احترام به این نظر پیشنهاد می شود که روز 5 آذر به این عنوان نام نهاده شود چرا که روزی شایسته از از قیام خونین و سرافرازانه مردم این شهر در روز 5 آذر وجود ندارد.

 وی افزود: مردم دیندار دارالمومنین گرگان در قیام خونین 5 آذر وفاداری خود به دین مبین اسلام و معمار کبیر انقلاب اسلامی و انزجار از دشمنان دون این سرزمین را اعلام کردند، این روز به عنوان سند محکم حماسه سازی گرگانیان در تاریخ ثبت شده است که آیندگان می توانند به آن افتخار کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید بر اینکه 5 آذر مناسبترین روز برای روز گرگان است، ابراز کرد: نه تنها گرگانیات بلکه مردم سراسر استان گلستان به قیام سرافرازانه 5 آذر می بالند، 5 آذرپرچم بر افراشته و خورشید تابان شهر گرگان است که کسی نمی تواند آن را انکار کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در روزگاری که استبداد ستم شاهی خفقان در کشور حاکم کرده بود و قلم ها توانایی نگاشتن نداشتند مردم شهر گرگان در 5 آذر با خون خود تاریخ حماسه سازی را نگاشتند که نمی توان براحتی از آن عبور کرد، قطعا این روز بهترین روز برای لقب گرفتن به عنوان روز گرگان است چرا که مردم این شهر در این روز با تقدیم خون خود آزادی یک ملت را به ارمغان آوردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار