مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: علاوه بر مسائل عمرانی در روستاها بحث اقتصاد و توسعه آن در دستور کار ما قرار دارد.

توسعه اقتصادی در دستور کار روستاهای گلستان است

به گزارش گلستان 24 ؛ علی نصیبی، صبح یکشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: نشست رسانه ای ما هر سه ماه یک بار برگزار می شود و در آن به گزارش عملکرد می پردازیم.

وی ادامه داد: دفتر امور روستایی زیر مجموعه معاونت عمرانی استانداری است و در سال گذشته تمرکز بیشتر بر مسائل عمرانی بود ولی با توجه به نامگذاری امسال، بر روی توسعه اقتصادی و رونق کارآفرینی و اشتغال متمرکز شد.

علی نصیبی

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تأکید کرد: ۴۰ دستگاه در امور روستایی دارای وظیفه هستند، تعاون، جهادکشاورزی، بهزیستی، میراث فرهنگی و گردشگری و...، بنابراین وجود یک دستگاه هماهنگ کننده بین دستگاه ها ضروری بود که انجام گرفت.

نصیبی افزود: جلسات فعالیت کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان شروع شده و هر دو ماه یکبار تشکیل می شود.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۸۶۹ دهیاری در سطح استان و بیش از سه هزار و ۲۰۰ عضو شورای روستایی داریم، مسائل مربوط به این ها از نظر ساماندهی و آموزشی بسیار مفصل است و انتخاب دهیاران نیز زمانبر است.

وی همچنین به جمعیت استان اشاره کرد و گفت: جمعیت استان براساس سرشماری سال ۹۶، یک میلیون و ۸۶۸ هزارو ۸۱۹ نفر است که ۸۷۱ هزارو ۵۴۶ در روستاها زندگی می کنند، درصد جمعیت روستایی ۴۶/۷ است.

بیشترین جمعیت روستایی در گنبد است

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: بیشترین جمعیت روستایی در شهرستان گنبد با ۱۹۳ هزارو ۶۷۱، شهرستان گرگان ۱۱۴ هزار و ۸۳۷ نفر و شهرستان آق قلا ۹۰۰ هزارو ۶۱۴ نفر است.

وی در خصوص کمترین جمعیت روستایی نیز گفت: کمترین جمعیت در بندرگز با ۱۸ هزارو ۷۳۸ نفر، بندرترکمن با ۲۶ هزارو هشت نفر و کردکوی با ۳۱ هزارو ۳۸۹ هستند.

نصیبی با بیان این که تعداد روستاهای استان ۹۳۵ تاست، بیان کرد: ۹۳۲ شورای روستایی داریم که از این تعداد ۸۸۹ تا صاحب دهیاری هستند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش دهیاری های استان ۸۵۵ هزار و ۸۳۸ نفر است.

نصیبی توضیح داد: پرجمعیت ترین روستای استان، گدم آباد در بخش مرکزی گنبد با جمعیت هشت هزار و ۲۵۰ و کمترین روستا در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیاه مرزکوه از بخش کمالان علی آباد با ۵۱ نفر و روستای درآسیاب گرگان با زیر ۲۰ خانوار و دارای شورا، ۳۵نفر جمعیت دارد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: دهیاری ها مانند شهرداری ها داری درجه هستند و درجه آن ها بین ۱ تا ۶ است که این درجه براساس وسعت، درآمد و جمعیت تعیین می شود.

وی ادامه داد: پنج روستای خواجه نفس گمیشان، گدم آباد گنبد، دوزین مینودشت، محمدآباد گرگان و آق قای گنبد در سطح کشور دارای درجه ۶ هستند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار