رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان:

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان با اشاره به اینکه مسئله تولید و اشتغال در روستاهای استان با جدیت در حال پیگیری است از اجرای طرح تحول اقتصادی در 119 روستای این استان خبر داد.

اجرای طرح تحول اقتصادی در 119 روستای گلستان/ تولید و اشتغال اولویت مسوولان است

به گزارش گلستان 24 ، حسین پیش‎قدم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: مدل مفهومی اقتصاد مقاومتی در جلسه قبلی ستاد اقتصاد مقاومتی به دلیل اهمیت موضوع مورد توجه قرار گرفت، تا اهداف استان را در این حوزه طی سال 1396 بر اساس سیاست‎های پیش‎بینی شده برآورده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت شعار سال «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح کرد: دو طرح بزرگ برای اشتغال روستائیان را در استان به صورت جدی پیگیری می‎کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان در خصوص تعهد دولت برای اشتغال 970 هزار نفر در سطح کشور بیان کرد: همه مدیران دستگاه‎های اجرایی باید سهم خودشان را در ایجاد اشتغال و تولید مشخص کنند چراکه این مهم باید جزو دغدغه‎های جدی مسوولان باشد.

پیش‎قدم؛ برآیند تامین اعتباری در این حوزه را 35 هزار میلیارد تومان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا باید اهداف ماده 27 قانون لحاظ شود.  

وی با اشاره به تفاهم‎نامه اجرایی پروژه‎های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان تصدریح کرد: پنج تا هفت استان کشور می‎توانند از مدل مفهومی استان گلستان استفاده کنند، این مدل ملموس و قابل اجراست که در زمینه تولید و اشتغال نقش به سزایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز با اشاره به اینکه باید موضوع برندسازی میگوی استان پیگیری شود بر لزوم آموزش‎های لازم در این زمینه تاکید کرد.

محمود ربیعی با بیان اینکه ایجاد هنرستان برای ارائه آموزش‎های تخصصی می‎تواند بسیار اثربخش باشد، ابراز کرد: در برنامه ششم توسعه برای تولید بالای هزار تن میگو باید به مسائل برق مورد نیاز، جاده‎های دسترسی از گمیشان به شبکه‎های مزارع، حمل و نقل، شهرک صنعتی شیلات و فراوری آن مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار