مدیر آموزش و پرورش گرگان:

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: خبر اخراج دانش آموزان بر اثر شپش در گلند تاریکی صحت ندارد.

اخراج دانش آموزان «گلند تاریکی» گرگان به دلیل شپش صحت ندارد

به گزارش گلستان 24 ؛ چندی پیش خبری در شبکه های مجازی دست به دست شد مبنی بر این که مدرسه ای در روستای گلند تاریکی شهرستان گرگان به دلیل این که دانش آموزی به شپش مبتلا بود او را از مدرسه اخراج کرده اند.

برای کسب جزئیات این اتفاق به سراغ مدیر آموزش و پرورش گرگان رفتیم.

نصرالله کشیری اظهار کرد: طبق قاعده و قانون اگر دانش آموزی در حد بالایی به شپش مبتلا شود باید موهای خود را کوتاه کند تا شپش در مدرسه کنترل شود.

وی افزود: در روستای گلند تاریکی مدرسه ای وجود ندارد که مدیر بخواهد دانش آموزی را اخراج کند، امّا در گلند فخر آباد با مدیران مدرسه ها صحبت شد و آن ها نیز این مسأله را رد کردند.

در ادامه علی حسنی مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش گرگان اظهار کرد: بعد از شنیدن خبر اخراج دانش آموزان، موضوع با فوریت پیگیری شد و هر چهار مدیر مدرسه این قضیه را رد کردند.

حسنی با اشاره به حضور مأمور در مدارس گلند فخرآباد، تصریح کرد: آن جا حضور یافتیم و مسأله کاملاً رد شد.

وی ادامه داد: یکی از مدیران به ما گفت که با توجه به شیوع شپش در این فصل درآن منطقه، بچه ها را الزام به کوتاهی و تراشیدن مو می کنیم که بچه ها این کار را کردند و مشکلی نیز وجود ندارد.

حسنی توضیح داد: در سنوات گذشته در برخی از مدارس که این اتفاق می افتد، مدیر لزوماً با مشاوره مرکز بهداشت یا مراقب سلامت چند روزی دانش آموزانی را که مبتلا می شدند، با اطلاع خانواده در منزل نگه می داشت که تحت درمان قرار بگیرد تا به بقیه سرایت نکند ولی امسال چنین اتفاقی نیفتاده است.

مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش گرگان افزود: درخصوص آب نیز در مدارس آب کافی وجود دارد و امورات در حال جریان است.


منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار