گزارش فارس از هفته نخست لیگ برتر بسکتبال کشور

در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور، دو نماینده خوزستان به مصاف نمایندگان استان گلستان خواهند رفت و پدافند رعد نخستین تجربه لیگ برتری خود را برگزار می‌کند.

دوئل خوزستان و گلستان، گرگان در مصاف با قهرمان

 به گزارش گلستان24؛ زنگ آغاز دوئل آسمان‌خراش‌های بسکتبال ایران از امروز آغاز می‌شود  و 9 تیم حاضر در این رقابت‌ها، مصاف سختی را در راه رسیدن به عناوین و نتایج بهتر با یکدیگر برگزار خواهند کرد.

بر همین اساس، سه نماینده خوزستان در این رقابت‌ها، امروز در مصاف با سه رقیب خود، نخستین محک جدی را در لیگ برتر تجربه خواهند کرد تا شاید بتوانند بدین ترتیب عیار تیمی خود را به رخ حریفان بکشند.

در این چارچوب پتروشیمی بندرامام به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در خانه از یس آل گرگان پذیرایی خواهد کرد تا شاهین‌طبع در نخستین گام چراغ اول را برای دفاع از عنوان دو فصل گذشته خود روشن کند و آماده‌ باشی به حریفان خود بدهد.

بندرامامی‌ها در این فصل با جذب مجدد داورپناه و میرزایی، همچنین حفظ بازیکنانی همچون یخچالی، ساهاکیان و در اختیار گرفتن مشایخی به عنوان یکی از بهترین گاردهای بسکتبال کشور، قصد دارد در کنار دو بازیکن با کیفیت خارجی خود از همین ابتدا کار را محکم گرفته و برای رسیدن به عناوین بالای جدول مانعی بر سر راه خود باقی نگذارد.

حریف امروز پتروشیمی گرچه یک تیم تازه وارد اما آکادمیک در سطح بسکتبال کشور تلقی می‌شود که آمده تا اعتبار بسکتبال گرگان و استان گلستان را افزایش و اعتلا بخشد.

بدون شک «یس‌آل» برای شاگردان شاهین‌طبع یک حریف سرسخت و تدارکی جدی خواهد بود که می‌تواند میزان آمادگی بندرامامی‌ها را برای حضور در داربی خوزستان در هفته دوم افزایش دهد.

این مربی صاحب سبک بسکتبال کشور در خصوص شرایط تیمش به فارس گفت: با توجه به تغییراتی که در شاخص سهمیه‌ ملی صورت گرفته، تیم مل دچار تغییراتی زیادی شده است.

شاهین طبع عنوان کرد: امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم تیم را به هماهنگی لازم برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم شرایط نسبتا خوبی بر تیم حاکم است و می توانیم با آمادگی نسبی وارد لیگ برتر شویم.

در دیگر دیدار، پدافند رعد خوزستان با سرمربیگری غفور کامروا و مربیگری احمد سعیدی، آمده تا توان بومی استان و بخشی از ظرفیت نظامی کشور در رشته بسکتبال را به عرصه آورده و نامی برای خود در این رشته دست و پا کند.

گرچه این تیم را نمی‌توان یکی از قدرت‌های برتر و مدعی دانست، اما بدون شک راه پدیده شدن برای این تیم باز خواهد بود و می‌تواند اتفاقات نادر بسکتبالی را از همین امروز مقابل دانشگاه آزاد در تهران رقم بزند.

پدافند رعد پس از جدایی از تملک دزفول و نومیدی علاقه‌مندان به بسکتبال در این شهرستان، حالا آمده تا با نام و اعتبار خوزستان در آوردگاه سخت لیگ برتر شرکت کند و امیدوار است بتواند شایستگی لازم را در مقابل بزرگان بسکتبال ایران به معرض نمایش درآورد.

این تیم غالبا از سهمیه بسکتبالیست‌های سرباز بهره خواهد برد و می‌توان از پدافند به عنوان یک تیم بدون ستاره اما یک‌دست رقابت های لیگ برتر یاد کرد.

اما دیگر تیمی که امروز توجه‌ها را به خود معطوف خواهد کرد، پالایش نفت آبادان است که با جذب ستارگان نام آشنای بسکتبال ایران و آسیا، در این فصل به دنبال هدفی بالاتر از آن چیزی که در فصول گذشته کسب کرده، خواهد بود.

هماد سامری که در این فصل با ساختن تیمی با شاخص قدی به مراتب بالاتر از فصول گذشته، سعی دارد از همین ابتدا برتری در جنگ‌های تن به تن و زیر سبد را از آن تیم خود کند، ضمن اینکه میدان گرگان را درمقابل شهرداری یک محک جدی برای تیمش می‌داند، بدون شک نیم‌نگاهی به دیدار تیمش در هفته دوم مقابل پتروشیمی دارد تا بتواند در ابتدای بزنگاه لیگ برتر، کانون توجهات را به مدعی بودن نفت آبادان جلب کند.

نفت آبادان که در چند روز گذشته با جذب یک سنتر بلند و بالا و با کیفیت بریتانیایی صدر اخبار نقل و انتقالات را از آن خود کرده، با جذب نخبگانی همچون جمشیدی، آتشی و زنگنه و استفاده از تجربه تمام نشدنی اسماعیلی، قصد تکیه بر استعدادهای جوان و کارآمد بسکتبال ایران را دارد.

سامری می‌داند گارد‌های این تیم بهترین محرک‌ برای امتیاز آوری شوتیست‌ها خواهند بود و بی شک، نفتی ها در دیدار امروز خود مقابل شهرداری در گرگان، حساب ویژه‌ای را روی حرکات انفجاری فرید اصلانی و استیو برت باز خواند کرد.

صد البته که در این بین نباید نام‌های بزرگ و برگ برنده نماینده آبادان یعنی محمد حسن‌زاده و محمدرضا اکبری را نادیده گرفت و سامری با اندوخته‌ای که در اختیار دارد، قادر است در هر بازی ضمن استفاده از مهره‌های بیشتر، هر نتیجه‌ای را به سود تیم خود به پایان ببرد.

سرمربی نفتی‌ها با اشاره به شرایط تیمش، تمرکز نماینده آبادان را به حریف خود در هفته اول معطوف دانست و اظهار کرد: تمرینات خوبی را در یک ماه گذشته پشت سر گذاشتیم.

هماد سامری تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در ترکیب خود داشتیم، مقداری لازم است تا به هماهنگی لازم دست پیدا کنیم و این موضوع میسر نمی‌شود مگر با انجام بازی‌های بیشتر در لیگ برتر و هر چه به جلو تر برویم مطمئنا از هماهنگی لازم نیز بهره خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور، پتروشیمی در ماهشهر میزبان یس‌آل خواهد بود، پدافند رعد در تهران به دیدار دانشگاه آزاد می‌رود و نفت آبادان در گرگان میهمان شهرداری خواهد بود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار