مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان در پنجم آبان ماه جاری خبرداد و گفت: تاکنون 140 نفر ثبت نام کردند.

برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلا م نورالله ولی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ثبت‌نام از کاندیداهای متقاضی برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی گلستان تا 27 مهر ماه انجام می‌شود آمار ثبت‌نام کنندگان تا پایان هفته احتمالا به 170 نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون به طور میانگین از هر شهرستان 11 نفر ثبت‌نام کردند، افزود: در شهرستان گرگان هفت نفر از هیئت‌های مذهبی به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بر لزوم ساماندهی، سازماندهی و دارای ساختار شدن هیئت‌های مذهبی استان تاکید و تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلان سازمان تبلیغات اسلامی و نظام برای هیئت‌های مذهبی کشور ساختار تعریف شده است که در این ساختار پیش‌بینی شده که انتخابات برگزار شود.

ولی‌نژاد بیان کرد: مجموعه هیئت‌های مذهبی نماینده خود را از طریق رای مستقیم انتخاب می‌کنند و بعد از آن شورای هیئت مذهبی شهرستان شکل می‌گیرد و در نهایت شورای هیئت مذهبی استان تشکیل خواهد شد و در پایان شورای هیئت مذهبی مرکزی در کشور شکل می‌گیرد و این ساختار اکنون به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه هر چهار سال یکبار انتخابات برگزار می‌شود، گفت: امسال پنجم آبان سال جاری همزمان با سراسر کشور پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان گلستان برگزار خواهد شد و در ان انتخابات روسای هیئت‌های مذهبی به صورت مستقیم اعضای شورای شورای هیئت مذهبی را انتخاب می‌کنند و رای اکثریت مبنای انتخابات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: با شکل‌گیری شورای هیئت مذهبی شهرستان شورای هیئت مذهبی استان را شکل خواهیم داد و ساختار استانی در کوتاهترین زمان ساختار اولیه خود را پیدا خواهد کرد و فعالیت منتخبین آغاز می‌شود.

ولی‌نژاد بیان کرد: بر اساس قانون و ضوابط کسانی که کاندیدا می‌شوند باید واجد شرایط باشند از جمله هیئت آنها باید در سامانه طوبی به ثبت رسیده باشد، هیئت های مذهبی که می خواهند رای بدهند ثبت نام در سامانه طوبی ضرورتی ندارد اما در دوره بعدی تمام هیئت های مذهبی استان باید در سامانه طوبی ثبت نام کنند تا ساختار پیدا کنند.

وی گفت: در آینده هیئت های مذهبی به رسمیت شناخته می شوند که در سامانه طوبی ثبت شده باشند از هیئت های مذهبی استان انتظار می رود که هر چه زودتر در سامانه طوبی هیئت خود را بر اساس ساز و کار ترسیم شده ثبت نام کنند تا با سهولت بیشتری خدمات دریافت کنند و تائیدیه بگیرند و نظارت و پشتیبانی به راحتی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 270 هیئت مذهبی اسمی در استان وجود دارد، گفت: در سامانه طوبی این تعداد باید نهایی شود هیئت هایی که در سامانه ثبت نشوند هیئت رسمی محسوب نخواهند شد.

ولی نژاد با اشاره به اینکه در دهه محرم امسال بیش از 10 میلیارد تومان با کمک مردم، خیرین و هیئت های مذهبی هزینه شد، اظهار کرد: این کمک ها بدون استفاده از اعتبارات دولتی برای سوگواری سیدالشهدا (ع) هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سفر به مشهر مقدس از سوی هیئت های مذهبی استان انجام می گیرد، ابراز کرد: امسال پیاده روی هیئت های مذهبی به مشهد مقدس برنامه ریزی شده است، دو برنامه منسجم در آخر ماه صفر در مشهد پیش بینی شده است که یکی از آنها تجمع هیئتهای پیاده روی از قوچان به مشهد مقدس انجام می گیرد و روز 29 صفر در مشهد مقدس تجمع هیئت های مذهبی گلستانی در صحن کوثر انجام می گیرد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار