مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه عزاداری در محرم نباید مغایر با اصول دین باشد گفت: از عزاداری‎ها به عنوان دانشگاه و جبهه‎ای برای مبارزه با استکبار و استعمار استفاده شود.

رفتارهای ما در عزاداری نباید با اصول دین، قران و احادیث مغایرت داشته باشد

به گزارش گلستان24؛ حجت‎الاسلام و المسلمین نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان در رابطه با فلسفه عزاداری برای امام حسین «ع» اظهار کرد: اساسأ هر برنامه، آداب و رسوم و فرهنگ تابع یک مبنا و دلیل است شخصیت امام حسین«ع» ، حادثه کربلا و تصمیمی که امام  در زمان و مکان خود گرفتند بسیار مهم و متفاوت از سایر ائمه  بود از سویی در واقعه کربلا شرارت دشمن به اوج خود رسید و نوع اقدام از سوی امام و نوع برخورد از طرف مقابل باعث شد احساسات مردم به اوج خود برسد.

وی تصریح کرد: دشمن از تمام شرارت خود در حادثه کربلا بهره برد و هر چه در توان داشت استفاده کرد تا جریان کربلا را برای خاندان امام حسین«ع» تلخ‎تر کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: عزاداری بستری برای انتقال اهداف و شعائر امام حسین«ع» و زنده نگه داشتن شعائر این امام بزرگ است تا جامعه با شعائر ایشان ارتباط نزدیک برقرار کنند.

ولی‎نژاد با بیان اینکه معیارهایی برای عزاداری وجود دارد افزود: رفتارهای ما در عزاداری نباید با اصول دین، قران و احادیث مغایرت داشته باشد در زمانی که دسترسی ما به ائمه و تفسیر قران برای همگان مقدور نیست مراجع تقلید مسائل دینی و جامعه را رصد می‎کنند بنابراین عزاداری در ایام محرم نباید با نظر مراجع تقلید نیز مغایر باشد در مجموع عزاداریی‎های مورد پسند هستند که با مبانی تضاد نداشته باشد.

وی تأکید کرد: در ایام محرم نباید عزاداری‎ها موجب آزار و اذیت دیگران شود چرا که عزاداری مستحب است و آزار و اذیت مردم امری حرام محسوب می شود.

*صرف گریه کردن، مبنای عزاداری نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه محبت اهل بیت «ع» را امری لازم و واجب عنوان کرد و گفت: محبت اهل بیت«ع» تنها مختص شیعه نیست بلکه اهل سنت و تشیع این محبت را امری لازم و واجب می‎دانند.

ولی‎نژاد اضافه کرد: در سیره علما و بزرگان و گذشتگان ما برای عزاداری امام حسین سفارش شده است اما عزاداری اصل و مبنا نیست بلکه مبنا، اندیشه و راه و روش امام حسین«ع» است.

وی ابراز کرد: صرف گریه کردن مبنای عزاداری نیست بلکه از عزاداری به عنوان یک  دانشگاه و جبهه برای مبازره با استکبار و استعمار باید استفاده شود، هر گاه عزاداری جبهه‎ای در مقابل دشمن شد آن عزاداری واقعی است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار