رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: براساس برنامه وزارت بهداشت به دنبال تولید مواد غذایی با کمترین قند، چربی و نمک هستیم و دانشگاه علوم پزشکی در کارخانه‌های گلستان نظارت می‌کند تا مواد تولیدی با نمک پائین، چربی و قند کم تولید و عرضه شود.

فزایش انظارت بر کارخانه‌های تولید مواد غذایی در استان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا اظهار داشت: با توجه به مصرف زیاد نمک، قند و چربی در کشور در تولید مواد غذایی نظارت می‌کنیم که موادغذایی با کمترین این مواد، وارد بازار شود.

وی تاکید کرد: نسبت دسترسی مردم به مواد غذایی در 20 سال گذشته خوب شده و به همین میزان مصرف برخی موادغذایی دارای نمک و چربی هم بالاتر رفته است و کشور و به طبع استان ما هم مصرف این مواد بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: مصرف نمک در کشور ما 10 درصد است و تقریبا 2 برابر میانگین جهانی است و میانگین نیز 80 گرم است که این میزان هم از میانگین جهانی بالاتر است و در بحث روغن هم باید به سمتی برویم که روغن جامد از برنامه غذایی ما حذف شود.

فاضل خاطر نشان کرد: در مصرف روغن مایع هم باید به دنبال روغن‌های با ترانس نیم درصد و پایین‌تر باشیم وقتی بدون ترانس باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: بازدید از کارخانه‌های تولید مواد غذایی در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی بر تولید مواد غذایی در کارخانه های گلستان نظارت می کند تا مواد تولیدی با نمک پایین، چربی وقند کم تولید و عرضه شود.

وی اظهار کرد: اولویت نخست این است که سلامت‌‌محوری از این نظر که نمک دریافتی، چربی دریافتی یا میزان شکر دریافتی مردم در غذا چقدر باید باشد با برچسب‌گذاری ساده و مفید کنترل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اولویت دیگر اصلاح تغذیه مردم از جنبه‌های مختلف از جمله افزایش مصرف لبنیات و اصلاح مصرف نان و غلات است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار