استاندار گلستان، گفت: امنیت و آرامشی که در استان گلستان حاکم است احساس خوب و خوشایند همزیستی مذهبی مسالمت آمیز را ایجاد کرده است.

حضور استاندار گلستان در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت  آق قلا

به گزارش گلستان 24 ؛ «سید مناف هاشمی» در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت مدرسه علوم دینی مصلحی آق قلا که با حضور علما، روحانیون، مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و عموم مردم برگزار شد، اظهار کرد: در سایه نعمات الهی و همدلی و انسجام بی نظیر علما، مردم و مسئولان، توفیق خداوند شامل حال این مردم شده است.

به گفته وی؛ زمینه های توسعه و پیشرفت استان با وجود همگرایی و هم افزائی موجود فراهم شده است.

استاندار گلستان با اذعان بر اینکه تحقق پیروزی و موفقیت در سایه وحدت و همدلی حاصل می شود، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل با ایجاد اختلاف بین مسلمانان دنبال اهداف شوم خودشان هستند؛ ولی وحدت موجود در کشور نقشه های آنان را در ایجاد تفرقه و اختلاف خنثی کرده است.

وی، افزود: برای مستکبران هیچ چیزی به اندازه وجود اختلاف بین ملت ها مطلوب نیست؛ زیرا سود و منفعت آنها در این کار است.

به گفته وی؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دینی و فرهنگی است و قطعا این گونه انقلاب ها دشمنان فراوانی نیز دارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه همه اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی از حقوق مساوی برخوردار هستند، ابراز کرد: تلاش می کنیم توسعه و عدالت که نیاز امروز جوامع اسلامی است در همه مناطق استان ایجاد شود.

وی، ادامه داد: توسعه 

 
مسلمین با الهام از آموزه های الهی و نبوی فریادرس مسلمانان مظلوم میانمار، آفریقا، فلسطین و هر ملت مظلوم دیگر باشند
 

و ترقی فقط با بودجه دولت ها محقق نمی شود؛ بلکه نیازمند مشارکت همه اقشار مختلف مردم است.

استاندار گلستان، وحدت موجود در جامعه را به برکت حضور علما و روحانیون دانست و گفت: امروز اقشار مختلف مردم نگاهشان به بزرگان، علماء و روحانیت معزز است.

وی، افزود: حوزه های علمیه با استمرار تفکر دینی، از جایگاه مهمی در جامعه برخوردار هستند، تداوم آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی به واسطه نقش آفرینی موثر حوزه های علمیه و روحانیت محقق خواهد شد.

به گفته هاشمی؛ طلاب علوم دینی باید با تلاش و همتی مضاعف در مسیر تحصیل علوم دینی گام برداشته و با آگاه سازی با تبلیغات گسترده دشمنان اسلام مبارزه کنند.

عزت و عظمت مسلمانان در اتحاد و انسجام است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این مراسم، گفت: مسلمانان در صورتی که راه های اتحاد و انسجام ملی و مذهبی را بپیمایند به عزت، عظمت و سربلندی دست می یابند.

«آخوند عبدالکریم جاور» افزود: مسلمانان باید از هر فرصتی برای وحدت استفاده کنند و برای اعتلای جهان اسلام تلاش کنند، زیرا تنها با وحدت است که صلح در جهان اسلام برقرار می ‌شود.

به گفته وی؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وحدت و یکپارچگی است.

مدیر حوزه علمیه جمیلیه گنبد کاووس با یادآوری اینکه خداوند انس و جن را برای عبودیت خلق کرده است، بیان کرد: زندگی بدون حاکمیت دینی انسان را به سعادت نمی رساند؛ بلکه حاکمیت دین در زندگی انسان باعث سربلندی و سعادت وی می شود.

وی، ادامه داد: ابلیس لعین با وسوسه های فراوان انسان را از اهداف متعالی خلقت دور می کند و در مسیر ذلت و ظلمت قرار می دهد.

به گفته وی؛ دشمن امروز با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در صدد تضعیف آموزه های دینی و اسلامی است، پس با شناخت صحیح از دشمنان دین راه درست را بپیماییم.

/ تقریب

ارسال نظر

آخرین اخبار