امام جمعه گنبدکاووس درشرق گلستان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا درخصوص برجام خاطرنشان کرد: برجام قابل مذاکره مجدد نیست و ملت ایران در مقابل تهدیدات آمریکا یک قدم هم عقب نشینی نمی کند.

امام جمعه گنبدکاووس: ملت در مقابل تهدیدهای آمریکا عقب نشینی نمی کند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابیی در خطبه های نمازجمعه مردم گنبدکاووس گفت: هدف ترامپ از سخنانی که زد این بود که تجدید مذاکره در برجام برای افزایش فشارها به ایران و توقف قدرت موشکی ایران محقق شود و به اقدامات آمریکا در منطقه کاری نداشته باشیم.
وی بابیان اینکه ترامپ برای تحقق اهدافش از دو ابزار تشدید تحریم ها و جنگ هراسی استفاده می کند، افزود: تحریم ها چیز جدیدی نیست ملت ایران از ابتدای انقلاب تا الان توسط آمریکا تحریم بوده و این تحریم ها اثری بر ملت ندارد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: در خصوص جنگ هراسی نیز باید گفت آمریکا جرات جنگ با ما را ندارد چون می داند که نیروهای مسلح ایران از آمادگی بالایی برخوردارند.
وی تصریح کرد: آمریکا بداند که ملتی که چهار دهه است تحریم ها را تجربه می کند، تحریم ها نه تنها بر او اثر ندارد بلکه استقلال اقتصادی آن را نیز مستحکم تر می کند. 
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: از زمانی که ترامپ که اخیرا روانشناسان آمریکایی هم اعلام کردند مشکل روانی دارد، آن سخنان را بیان کرد ارتباطات اقتصادی ما با برخی کشورها بیشتر و چند قرارداد جدید نیز منعقد شد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به خروج آمریکا از برخی سازمان ها و پیمان های بین المللی در ماه های اخیر افزود : مجموعه این اقدامات نشان می دهد که افول آمریکا شروع شده و این موضوع را خود روزنامه های آمریکا نیز بیان کرده اند.
وی به آزادسازی کرکوک توسط ارتش عراق بدون خونریزی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام که با همکاری برخی گروه ها و احزاب کرد عراق انجام شد علاوه بر نقش بر آب کردن توطئه استقلال اقلیم کردستان به تثبیت حکومت مرکزی عراق نیز کمک کرد.
حجت الاسلام ترابی به سفر معاون اول رئیس جمهوری به ترکیه و موافقت برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور به 30 میلیارد دلار نیز اشاره کرد و آن را یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی دانست. 
وی درجمع بندی این بخش از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی آمریکا و اسرائیل با امت اسلامی و ایران همیشگی است، تصریح کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و نباید او را دست کم گرفت. 
خطیب جمعه گنبدکاووس با محکوم کردن حملات تروریستی در برخی کشورهای اسلامی چون سومالی، عراق، پاکستان و افغانستان در هفته گذشته گفت: همه این جنایت ها که در آن خون انسان های بی گناه ریخته می شود زیر سر آمریکا است زیرا این گروهک ها توسط این کشور مستکبر حمایت می شوند. 
حجت الاسلام ترابی به هفته اولیا و مربیان نیز اشاره کرد و افزود : امروز ارتباط بیشتر بین خانواده و مدرسه خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمن است که طریق ماهواره، اینترنت و فضای مجازی در خانه ها نفوذ کرده است. 
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است. 

 

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار