مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان گفت: باتوجه به استقبال شهروندان و ناشران و هم چنین سطح کمی و کیفی ناشران حاضر در این نمایشگاه میزان بن خرید کتاب به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

فروش 450 میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شب گذشته (29 مهر) در حاشیه برپایی پنجمین روز ازنمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم براساس شاخص هایی که داریم و آنچه که در راهروهای نمایشگاه شاهد آن هستیم، نسبت به سال گذشته رویش و خیزش قابل توجهی در تعداد بازدیدکنندگان داشتیم.

 

وی با اشاره به دلایل افزایش استقبال شهروندان از این رخداد بزرگ فرهنگی افزود: زمان برگزاری نمایشگاه و مصادف شدن آن با ابتدای مهرماه یکی از دلایل مهم در افزایش تعداد بازدیدکنندگان بوده است. هنوز بخشی از نیازهای خانواده ها تأمین نشده و نمایشگاه فرصتی برای برطرف کردن نیازها در حوزه کتاب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ادامه داد: اگر زمان برگزاری نمایشگاه به میل و خواسته استان بود، به طور قطع همه ساله همین زمان را پیشنهاد می دادیم اما به دلیل اینکه در 6 ماهه دوم سال باید در همه استان ها نمایشگاه برگزار شود، این زمان بین استان ها می چرخد.

 

حجت الاسلام فضیلت بیان کرد: در سال های گذشته مدیریت نمایشگاه به رغم اینکه اجاره محل داده می شد اما بازهم از بازدیدکنندگان ورودی پارکینگ گرفته می شد. شاید هزینه آن چندان برای شهروندان دارای اهمیت نبود اما معطلی و ترافیکی که ایجاد می کرد، موجب نارضایتی شهروندان بود زیرا وقت زیادی از آنان تلف می شد.

 

وی گفت: شرایط آب و هوایی مطلوب و بهاری در پاییز استان نیز برای حضور بیشتر شهروندان در نمایشگاه مزید بر علت بوده و از همه مهم تر هم شاید تخفیف 30 درصدی خرید کتاب از نمایشگاه موجب ترغیب مردم شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با اشاره به فروش بن کتاب هم افزود: تا ساعت 12 امروز بیش از 450 میلیون تومان بن کتاب به فروش رسیده است، هرچند اگر میزان بن را به همین نسبت افزایش دهیم بازهم مردم از آن استقبال می کنند اما در این صورت مجبوریم از اعتبار سایر برنامه ها کم کنیم.

 

وی با اشاره به میزان فروش بن در سال گذشته گفت: میزان فروش بن در استان سال گذشته 450 میلیون تومان بود امسال با در نظر گرفتن شرایط کمی و کیفی نمایشگاه و حضور انتشاراتی ها به 600 میلیون تومان افزایش داده ایم.

 

حجت الاسلام فضیلت درباره دو نوبته بودن بازدید از نمایشگاه امسال بیان کرد: تلاش کردیم تا زمان برپایی نمایشگاه یکسره و ساعات بازدید بیشتر باشد اما موسسه مذبور حاضر به بستن اینگونه قرارداد نبود و به همان نسبت که به ساعت اضافه می شد، رقم قرارداد هم افزایش پیدا می کرد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار