مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیشترین ترک تحصیل را مربوط به شمال استان گلستان دانست و گفت: متأسفانه ترک تحصیل در روستاهای گلستان فراوان است.

ترک تحصیل دانش‌آموزان در روستاهای گلستان فراوان است

به گزارش گلستان 24 ؛ نشست مشترک ائمه جماعت، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، مسؤولان بهداشت روستاهای بخش مرکزی کردکوی با موضوع پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بی‌سوادی عصر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، فرماندار کردکوی و سرپرست آموزش و پرورش کردکوی در کانون فرهنگی تربتی کوثر کردکوی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این نشست با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه دو گروه صاحبان فکر یا کارگزاران می‌توانند موجب سعادت یا بدبختی مردم شوند، اظهار کرد: در کشورمان تقسیم کار صورت گرفته و کار تعلیم و تربیت و انسان‌سازی به آموزش و پرورش سپرده شده است، در واقع آموزش و پرورش ماموریت دارد انسان‌های جامعه را تربیت کند.

محمدرضا وطنی تصریح کرد: داشتن نیروی انسانی خوب است اما اگر نیروی انسانی در حد نیروی انسانی باقی بماند و به سرمایه انسانی تبدیل نشود جامعه سود نمی‌برد، داشتن جمعیت زمانی خوب است که جمعیت اهل کار باشد و بتواند کار را درست انجام دهد.

وی افزود: زمانی که کاری انجام می‌دهیم هر چقدر آثار کار انجام شده اعم  از دست دادن زمان، منابع مالی، ایثار و گذشت بیشتر باشد کارمان بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان پیشرفت جامعه را در گرو نیروی انسانی دانست و ابراز کرد:  انسانی که تربیت شده و پرثمر باشد، می‌تواند پیشرفت جامعه را رقم بزند.

وطنی خطاب به دهیاران، بیان کرد: شما که مدیران روستا هستید و جامعه کوچک اسلامی خود را مدیریت می‌کنید نباید فراموش کنیم که برای پیشرفت جامعه باید به تعلیم و تربیت بپردازیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های زیادی برای مردم کار می‌کنند اما آموزش و پرورش مسؤولیت انسان‌سازی را بر عهده دارد، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در خدمت انسان‌ها هستند اما آموزش و پرورش انسان را می‌سازد، به طور قطع تحقق این وظیفه بدون مشارکت دیگران میسر نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه متأسفانه ترک تحصیل در روستاهای گلستان فراوان است و کمتر به مدرسه توجه می‌شود، اذعان کرد: نقش خانواده در مدارس و در تعلیم و تربیت رسمی کمرنگ است، این در حالی است که مهم‌ترین عامل تعلیم و تربیت خانواده است.

وطنی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: حق همه افراد است که تربیت و صاحب علم و دانش شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان روستایی به دلایل مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... ترک تحصیل می‌کنند و از کلاس ششم امکان ادامه تحصیل را ندارند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف به امور و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ...می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: کمیته امداد که برای تهیه پوشاک مددجویان تلاش و فعالیت می‌کند چرا برای تربیت آنها کاری نمی‌کند؟

وطنی بیشترین ترک تحصیل را مربوط به شمال استان گلستان دانست و اظهار داشت: برای ایجاد عمران و آبادانی باید از مدارس آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دانش‌آموزان روستا با قرآن آشنا نمی‌شوند، تصریح کرد: این به این معناست که مدرسه نقش خود را به‌درستی ایفا نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه توسعه آینده روستا منوط به توسعه نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: ابزار ارتباطات در کشور ضعیف است این در حالی است که دانش‌آموز باید در مدارس آن را فرا بگیرد.

انتهای پیام/
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار