مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان: اینکه بگوییم کی سایت زباله آزادشهر از اینجا جمع می شود، زمان مشخصی را نمی توان اعلام کرد. این سایت مکان محدودی دارد و عملا در حال پرشدن می باشد و ما دنبال یک سایت جدید در استان هستیم، اما باید کارهای کارشناسی انجام شود و این زمان بر است.

زمان جابجایی سایت زباله آزادشهر مشخص نیست

به گزارش گلستان24؛به نقل از تیترآزاد، محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بیانات اخیر امام جمعه آزادشهر مبنی از بالا بودن مرگ و میرهای تنفسی ناشی از سایت زباله آزادشهر اظهار کرد: این سایت فاصله مناسبی از لحاظ زیست محیطی دارد و در ثانی ما هم برای اینکه بتوانیم اثرات زیست محیطی آن را کنترل کنیم، امسال اعتبار زیادی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آن درنظر گرفته ایم تا شیرابه های ان را تصفیه کنیم.

حمیدی ادامه داد: زباله هایی که در این سایت ریخته می شود به سرعت دفع میشود و یا پردازش و جداسازی شده و تبدیل به کود کمپوست می شود. ما در سال گذشته ۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای مسائل سایت زباله آزادشهر در نظر گرفتیم تا مشکلات این سایت را مدیریت کنیم. 

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: اینکه بگوییم کی سایت زباله آزادشهر از اینجا جمع می شود، زمان مشخصی را نمی توان اعلام کرد. این سایت مکان محدودی دارد و عملا در حال پرشدن می باشد و ما دنبال یک سایت جدید در استان هستیم، اما باید کارهای کارشناسی انجام شود و این زمان بر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر، علت انتخاب این مکان و کارشناسی غلط این مکان اعلام کرد: درآن زمان، شهرداری ها برای جابجایی زباله ها به نقاط دور دست استان همکاری نمی کردند و به علت اینکه آزادشهر در وسط استان قرار داشت، این مکان را انتخاب کردند.

حمیدی ادامه داد: شهرداری ها در حال حاضر ماشین دارند و فرهنگ این کار هم جا افتاده است، مدیریت پسماند نیز نیروی کافی دارد و ما دنبال چاره ای اساسی هستیم ، اما تا آن زمان باید همین سایت را مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان در جواب به ، آیا سایت بعدی هم مانند سایت آزادشهر ، سایت دفنی خواهد بود یا خیر گفت: ما به دنبال سرمایه گذار هستیم و تصمیم داریم یا سایت زباله سوز بزنیم که از ان برق تولید کنیم و یا از زباله ها برای کود کمپست و تولید گاز استفاده کنیم. البته در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت خرید برق ، توجیح اقتصادی برای سرمایه گذاران ندارد.

( بنا به اطلاعات موثق، در سایت زباله آزادشهر تنها دفن و دپو کردن صورت می گیرد و هیچ تبدیل و استفاده ای انجام نمی شود.)

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار