در راستای نجات خلیج گرگان:

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن از تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان و تشکل های محیط زیستی در راستای نجات خلیج گرگان خبر داد.

تشکیل زنجیره انسانی تشکل های محیط زیستی در آشوراده

به گزارش گلستان24؛به نقل از آوای ترکمن، علی بیانی با ذکر این خبر افزود: در راستای فرهنگسازی و حساسیت جامعه نسبت به بحران کم آبی خلیج گرگان جمعی از تشکل های محیط زیستی در قالب گروه های دانشجویی با حضور در جزیره آشوراده ضمن تشکیل زنجیره انسانی خواستار حل این مشکل و راهکار اساسی برای مقابله با این بحران شدند.

وی تصریح کرد: دانشجویان گلستان بمناسبت بزرگداشت روز جهانی تغییرات اقلیمی ضمن آشنایی با وضعیت خلیج و پرندگان جزیره آشوراده با حضور در خلیج گرگان و بازدید از جزیره،خواستار پیگیری بیشتر مسئولان در حوزه حفظ خلیج گرگان از خشکی شدند .

بیانی ادامه داد: گروه تشکل محیط زیستی حاضرهمچنین در حاشیه این برنامه از کمپ امداد و نجات فک خزری در جزیره آشوراده دیدن کردند.

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن در خصوص بحران خلیج گرگان اذعان داشت: با همکاری فرابخشی می توان در راستای نجات خلیج گرگان که بخشی از تالاب بین‌المللی میانکاله نیز در آن واقع شده است،اقدامات اصلاحی موثری انجام داد.

بیانی با اشاره به اینکه محیط زیست بندرترکمن آمادگی خود را برای آشنایی بیشتر از اکوسیستم ها اعلام می کند خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تبدیل سرنوشت خلیج گرگان به سرنوشت دریاچه ارومیه اقدامات موثری در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار