معاون بنیاد شهید گلستان:

معاون فرهنگی، آموزشی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از مستندسازی زندگی والدین شهدای این استان خبر داد.

مستندسازی از زندگی والدین شهدای گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدعلی طالع‎زاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: برای نخستین‎بار تاریخ شفاهی جنگ با موضوع والدین معظم شاهد استان گلستان مستندسازی می‎شود، به همین منظور چندین اکیپ مستندساز و فیلمبردار به سراسر استان گلستان اعزام و تهیه این مستند را آغاز کردند.

وی یکی از مهمترین اهداف مستندسازی زندگی والدین شهدای گلستان را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‎های آینده عنوان و تصریح کرد: شهرداری گرگان برای تهیه این مستند حمایت اعتباری کرده و با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این زمینه همکاری دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه این پروژه از سه سال پیش در استان شروع شده است، افزود: امسال از طریق حمایت مالی شهرداری و بنیاد شهید مرکز روند مستندسازی زندگی والدین شهدای گلستان تسریع شده است.

طالع‎زاری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت دمیدن روح تازه در کالبد جامعه است، ابراز کرد: بعد از تهیه و اتمام مستندسازی زندگی والدین شهدای گلستان آن را در دسترس مردم قرار می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای خدمت‎رسانی به خانواده‎های معظم شاهد و ایثارگر استان جزم کردیم، گفت: در طول سال برای خانواده‎های شاهد و ایثارگر برنامه‎های مختلف فرهنگی، آموزشی و رفاهی داریم.

معاون فرهنگی، آموزشی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از خانواده‎های شهدا به عنوان گنجینه‎های معرفتی یاد کرد و افزود: نگارش زندگی‎نامه شهدا و خانواده‎های آنان چراغ هدایت جامعه و نسل آینده است.

طالع‎زاری با بیان اینکه انتقال اندیشه‎های شهیدان در بصیرت‎افزایی جامعه اثرگذار است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف بوده است، همه تکلیف داریم در انتقال این فرهنگ تلاش کنیم.

وی تعداد شهدای استان گلستان را 3 هزار و 759 شهید اعلام کرد و افزود: تعداد جانبازان استان 13 هزار و 30 نفر و تعداد آزادگان نیز یک‎هزار و 178 نفر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار