مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان:

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: قاچاق چوب همچنان جزو بیشترین تخلفات حوزه قاچاق در استان گلستان محسوب می‎شود.

گلستان در «قاچاق چوب» همچنان صدرنشین است

به گزارش گلستان24؛حسین حسن‎پور ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سی و دومین سالروز تاسیس تعزیرات حکومتی اظهار کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی در استان گلستان سال ۱۳۷۷ تاسیس شد، ۶ شعبه بدوی و یک شعبه تجدیدنظر در مرکز استان فعالیت دارد، شهرستان‎های بندرترکمن، علی‎آباد کتول گنبدکاووس و مینودشت نیز تعزیرات حکومتی مستقل دارند.

وی با بیان اینکه همه ادارات تعزیرات حکومتی در استان یک شعبه دارند، تصریح کرد: فقط در شهرستان گنبدکاووس دو شعبه فعال است، شهرستان‎هایی مانند کلاله، مراوه‎تپه، گالیکش، آزادشهر، رامیان، آق‎قلا، بندرگز و گمیشان که تعزیرات حکومتی ندارند پرونده‎های آنان در شهرهای مجاور رسیدگی می‎شود ما تلاش داریم تاسیس ادارات جدید در این شهرستان‌ها محقق شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان؛ فقدان شعبه قاچاق مبارزه با کالا و ارز را یکی از چالش‎های مهم برشمرد و افزود: پرونده‎های تجدید نظر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران بررسی می‌شود، برای رفع معضلات این حوزه وعده تاسیس شعبه قاچاق مبارزه با کالا و ارز در ادارات کل تعزیرات استان‎ها داده شده است.

حسن‎پور با بیان اینکه استان گلستان قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است در خصوص نظارت بر نهاده‎های کشاورزی گفت: در راستای تضمین سلامت شهروندان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان تفاهم‌نامه همکاری با جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی استان امضا کردیم.

وی بیان کرد: نیمی از جنگل‌های کشور در استان گلستان است لذا می‎طلبد در زمینه قاچاق، حمل چوب و ذغال برنامه‌ریزی خاصی انجام دهیم، در این زمینه با سازمان جنگلها و مراتع نشست‌هایی صورت گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های حوزه قاچاق در حمل چوب است، گفت: در هفت ماهه امسال 3 هزار و 816 فقره پرونده وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد 3 هزار و 767 مورد رسیدگی قرار گرفت، از این پرونده‎ها ۵۸ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و 558 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکومیت داشتیم.

حسن‎پور با بیان اینکه ۲۰۰ پرونده مانده از قبل وجود دارد، ابراز کرد: باید احقاق حقوق دولت و شکات خصوصی را بررسی کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷ هزار و 36 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد که از این تعداد 7 هزار و 32 مورد پرونده مختومه شد، متخلفان این این پرونده‎ها ۳۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۵۲۴ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت شدند، ۱۸۸ فقره پرونده مانده نیز از سال گذشته داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان یکی از پرتکرارترین تخلفات سال جاری را در عدم رعایت مقررات نظام صنفی و مقررات جاری با تشکیل ۲۰۲ فقره پرونده عنوان و تصریح کرد: 210 فقره از این پرونده‎ها مختومه شده است.

حسن‎پور در خصوص دیگر تخلفات پرتکرار و تشکیل پرونده در این حوزه گفت: در راستای تقلب در کسب ۱۰۲ فقره پرونده تشکیل شد، برای گرانفروشی ۲۴۵ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد.

وی ادامه داد: در بخش عدم رعایت دستورالعمل‎های ماده بهداشتی ۵۴ مورد، عدم ارائه فاکتور خرید ۳۱۰ مورد، عدم صدور فاکتور ۱۰۶ مورد، کم‎فروشی ۱۲۱ مورد، عدم درج قیمت 790 مورد، حمل و نقل کالای قاچاق ۲۶۵ مورد، عرصه کالای قاچاق ۸۱ مورد جزو پرتکرارترین تخلفات در سال جاری بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با بیان اینکه 180 فقره پرونده تخلف مربوط به قاچاق چوب و ذغال بوده است، گفت: قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی و موبایل در رتبه‌های بعدی تخلفات در این حوزه قرار می‎گیرند.

حسن‎پور در خصوص روند ضبط کالای قاچاق بیان کرد: سازمان اموال تملیکی در استان گلستان نداریم باید پرونده‌های این حوزه به استان مازندران ارسال شود و ما در این زمینه مشکل اساسی داریم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار