دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان:

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از اجرای 58 مورد احکام قطعی قلع و قمع در 3 روستای گرگان و آزادسازی بیش از 61هزار متر مربع زمین خبر داد.

اجرای 58 مورد احکام قطعی قلع و قمع در 3 روستای گرگان/بیش از 61هزار متر مربع زمین آزاد شد
به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار کرد: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان 54 مورد احکام در خصوص اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و 4 مورد در راستای اجرای احکام قلع و قمع ، در روزهای 22 و 23 آبان در روستای های کریم آباد، گلند تاریکی و فخرآباد گرگان به اجرا در آمد و در مجموع 61هزار و 400 مترمربع از اراضی آزاد شد.

این مقام قضایی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان گلستان از ادامه روند پیگیری و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: بنده به عنوان دادستانی این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد و با منفعت طلبان به حریم منابع ملی و طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشدید برخوردها در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حقی شد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند بایستی بدوا با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

این مقم قضایی در پایان از مردم خواست: در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار