رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد

رئیس پلیس راهور گلستان از کاهش ٢۶ درصدی تصادفات فوتی در استان خبر داد.

افزایش حوادث ترافیکی در کمربندی گرگان

به گزارش گلستان۲۴؛ایوب شرافتی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در گلستان بیش از ۵٠٠ هزار وسیله نقلیه وجود دارد، در واقع  به ازای جمعیت یک میلیون و ٩۵٠ هزار نفری استان به ازای کمتر از چهار نفر یک وسیله نقلیه در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: از سال ١٣٩١ تا سال جاری شاهد شیب نزولی تصادفات درون شهری در استان هستیم.

رئیس پلیس راهور گلستان با بیان اینکه در تصادفات فوتی استان کاهش ٢۶ درصدی را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: در حوزه ترافیک باید آن قدر تلاش کنیم و مردم نیز همکاری داشته باشند که حتی یک نفر هم در حوزه ترافیک حادثه و فوتی نداشته باشیم.

شرافتی ابراز کرد: وضعیت تصادفات درون‌شهری و حوادث فوتی و جرحی شیب نزولی را شاهد هستیم که این وضعیت با تلاش ارگان‌های مرتبط با حوزه ترافیک، ایجاد زیرساخت‌ها و از طرفی بحث فرهنگ سازی محقق می‎شود با این وجود اگر زیرساخت‌ها مناسب و وسیله ایمن داشته باشیم و راننده دانش و فرهنگ رانندگی نداشته باشد به نقطه آرمانی خود نمی‎رسیم.

*افزایش حوادث ترافیکی در کمربندی گرگان

وی بیان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری در شهر گرگان ٢٠ نفر از شهروندان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که ۵٠ درصد از افراد جان باخته در کمربندی گرگان بودند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: اینکه کمربندی از درون شهر بگذرد زیبنده شهر گرگان نیست باید کمربندی گرگان به خارج از شهر منتقل شود تا شاهد کاهش تصادفات فوتی در این نقطه باشیم.

شرافتی در ادامه به نصب دوربین‎های هوشمند در سطح استان اشاره کرد و گفت: راه‌های کنترل ترافیک به صورت سنتی دیگر پاسخگوی کنترل ترافیک نیست باید به سمت سیستم‎های هوشمند کنترل ترافیک برویم.

وی گفت: در سطح استان بیش از ٩٠ دستگاه دوربین هوشمند وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵٠درصد در شهر گرگان مستقر هستند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار