مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: شرایط بغرنج کارگران در بسیاری از موارد متاسفانه به دلیل سوءمدیریت، عدم تعهد و تجربه افرادی که مدیریت تولیدی کارخانجات و واحدهای تولیدی را برعهده داشتند رخ داده است.

شرایط بغرنج بسیاری از کارگران به دلیل سوءمدیریت مدیران بوده است

به گزارش گلستان۲۴؛سعید مازندرانی صبح امروز در مراسم متمرکزی که به مناسبت گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی ما حفظ و صیانت از نیروی کار و تولید کنندگان است.

وی تصریح کرد: ما باید حامی کارگران و زحمت‎کشان باشیم و از حقوق آنها دفاع کنیم، جامعه کارگری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، برخی عوامل ناخواسته و در اثر شرایط اقتصادی به وجود آمده است، در زمانی رکود اقتصادی در کشور حاکم شد، تحریم‌ها تشدید شدند و تولیدکنندگان و واحدهای کارگری ضعیف شده و کمر خم کردند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: زمانی در استان گلستان کارخانه پنبه پاک‌کنی بود، اما دیگر کشت پنبه در استان از رونق افتاده و از بین رفته است هزاران کارگر در این زمینه بیکار شدند.

مازندرانی گفت: شرایط بغرنج کارگران در بسیاری از موارد متاسفانه به دلیل سوءمدیریت، عدم تعهد و تجربه افرادی که مدیریت تولیدی کارخانجات و واحدهای تولیدی را برعهده داشتند رخ داده است و آنها دچار مشکلات عدیده شدند.

وی بر لزوم حمایت و پیگیری حق و حقوق کارگران بر اساس قانون کار شد و بیان کرد: باید بر اساس اصالت قانون از جامعه کار و کارگر حمایت شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: کارگران و بازنشستگان خواسته‌های زیادی دارند، شما باید ما را حمایت، هدایت و نظارت کنید که اگر بیراهه رفتیم به ما تذکر بدهید تا بتوانیم در کنار شما محیط مناسبی برای فضای کسب و کار به وجود آوریم.

مازندرانی با تاکید بر اینکه قانون کار باید به روز شود، افزود: انتظارات کارگران باید در قانون لحاظ شود و حقوق آنها رعایت شود با توجه به وضعیت نامناسب اشتغال در کشور توقع می‎رود طرح‌ها و لوایحی که به مجلس ارائه شده لازم است که در زمینه آشوراده و منطقه آزاد تجاری اینچه‎برون حمایت کنند.

وی بیان کرد: اگر نیاز به مصوبه مجلس است از نمایندگان می‌خواهیم که از این طرح حمایت کنند تا بخشی از معضلات اشتغال حل شود، در مورد لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون نیز حمایت نمایندگان لازم است تا ما بتوانیم فضای کسب و کار قوی در استان داشته باشیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار